Jump to content

Kjøpe S211, tidlig utgave

magn(e)um

Recommended Posts

Jeg er i markedet for en rimelig S211, og har funnet en 240 som jeg liker.... vurderer og 200K, men er litt red for registerkjede problemene

Men den er produsert I 2002. Er det særlige barnesykdommer på de første, og stemmer det at de ikke er galvanisert?

240 har vel ikke problemer med registerkjedet? Den SKAL imidlertid ha skikkelig olje, og en innvendig motorrens innimellom er ikke så dumt.

Feil og mangler vil man finne på alle biler. Etter 15 år bør de fleste barnesykdommer ha åpenbart seg, og enten være der, eller ha blitt rettet.

Takk for svar.

Jeg har heller ikke hørt noe annet negativt om 240 motoren en greiene med oljekanalen, men gjelder det for alle versjoner av motoren som står i biler som heter 240 (2.4 og 2.6)?

Klarer heller ikke å finne ut hvilke 200K motorer som har problem med registerkjedet, eller hvor vanlig det er. Ble denne svakheten utbedret på noen biler?

Takk for svar.

Jeg har heller ikke hørt noe annet negativt om 240 motoren en greiene med oljekanalen, men gjelder det for alle versjoner av motoren som står i biler som heter 240 (2.4 og 2.6)?

Klarer heller ikke å finne ut hvilke 200K motorer som har problem med registerkjedet, eller hvor vanlig det er. Ble denne svakheten utbedret på noen biler?

M271 har dette problemet. 200k på 211 er kun levert som m271.

"problem" er en relativ påstand, det er en ikke ukjent problemstilling, men de aller fleste går bra om man følger opp med servicer og kontroll av strammer og kjede, og påfølgende bytte ved nødvendighet.