Jørgen F.J Posted January 4, 2017 Share Posted January 4, 2017 Hei, og godt nytt år folkens! Da er året kommet, og FM nettet slukker om noen dager her jeg bor. Ettersom det blir lite å høre på FM, så må jeg oppgradere bilstereoen til noe med dab. Har Pioneer idag, samme som resten av anlegget i bilen. så fåretrekker det! Noen med anbefalinger for pris på 1500-2000 ? Bluetooth CD Aux USB DAB og utganger for 3 forskerkere. Foran, bak og subb. Mvh Jørgen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen F.J Posted January 4, 2017 Author Share Posted January 4, 2017 https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/spillere-dab-radio/1-din/deh-x7800dab Formeninger ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 Det er to ting som etter min erfring er viktig med DAB+ radioer. Det ene er at den har "service following" slik at du slipper å søke opp kanalene på nytt når du kjører over lengre avstander. Det andre er skikkelig antenne. Jeg har hatt slik antenne man klistrer fast i frontruten på noen biler nå, men det er ikke optimalt. På mine første biler med DAB (har hatt det siden år 2000) hadde jeg takmontert antenne. Selv med datidens ite utbygde sendernett hadde jeg meget bra mottak. Siden du bor der FM slukkes først (Nord i landet) der det er lange avstander mellom senderne er det nok ekstra viktig med god antenne. For dem som har en nyere bil med integrert radio kan det være en idé å bruke et adapter. Vet mange som er strålende fornøyd med det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen F.J Posted January 5, 2017 Author Share Posted January 5, 2017 Takk for delt erfaring Denne som linket ble bestilt. Da hos komplett for 1790,- Står at den har slik following. Antenner kan vel skiftes ut vil jeg tro? får uansett prøve med orginal først. Kunne bestilt adapter. den koster bra for en som fungerer bra, da er det like greit å kjøpe ny spiller. selv om spillern jeg har er ganske ny. Eneste det resulterer i er at det blir ¨nyere¨ spiller i båten Er også spent på denne appen som kan brukes på denne spilleren jeg har linket til. ser ut for det er en del innstillinger som kan gjøres via telefon. Ettersom 124 serien ikke er egnet for spiller med skjerm, så kan telefon brukes som en ¨løs¨ skjerm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts