Jump to content

Noen som vet hva en 1987 200 er verd?..

MercedesW124

Recommended Posts

Du vil få en god pekepinn hvis du sjekker på tyske annonsesider som mobile.de og autoscout24.de. Fine og originale biler vil stige i pris fremover, så har du mulighet til å beholde den og holde den godt vedlike er det bedre enn penger i banken. Uoriginal spoiler og hjulbuelister trekker ned for originalpolitiet, samtidig som det er tidsriktig tilbehør. Tilstand har mye å si for prisen, og det er umulig å se ut fra et bilde. Er bilen i normal god stand vil jeg anta du kan få rundt 30.000 for den i dag.

Hva en fin W124 er verd her i landet vet jeg ikke men med tanke på tidligere erfaring så er verdien her i Norge vesentlig lavere enn Tyskland og resten av Europa. Jeg vil tro at om du legger den ut for salg til f.eks. 30 000 så vil du få bud på 5-10 000 og mye respons fra folk som hverken snakker eller leser norsk spesielt bra (selv om de faktisk er født her). Mange unge gutter som vil ha en jordebil eller israce bil eller noe annet tullete prosjekt. Har du mulighet så behold den så lenge som mulig selv, jeg tror W124 er på lavpunktet verdimessig nå og om 10-15 år så vil skikkelig fine eksemplarer koste masse penger (forhåpentligvis).