Jump to content

Vurderer å kjøpe en '97 W210 150hk

frank_b72

Recommended Posts

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe en '97 W210 150hk, automat, litt over 230.000km, 15.000,- inkl omreg. 3 eiere og skal være kjørt mest av eldre ektepar.... Har kikket litt på den i mørket og kunne ikke se noe typisk "merce"rust. Bilen ser veldig fin ut innvendig, har en liten skade på ene siden, som jeg tror skal gå å rette ut også rubbe, eventuelt pusse litt og lakke over.

Hva er det jeg bør se spesielt etter på denne? Hvor kan det ligge "skjult" rust? Har googlet en del og ser ut for at dette skal være en ganske grei bil, så lenge den ikke har rustet.

Hva ligger denne på i forbruk? Tipper ca 0,9 på blandet kjøring, ned mot 0,6 på langkjøring?

Min erfaring er at forbruket er mere enn det en skulle tro. Mor gikk fra en camry til en slik å det var stor forskjell.

Det er ofte rust i alle kriker og kroker. Begynner du å lete kan du bli overrasket. Men for 15000 får du ikke all verden heller. Så er den nylig eu godkjent kjører du uansett 2 år, å det er det verdt.

En gjenganger er bremselysbryter, lmm og gass-spjeld.

Så synes du bilen ser fin ut, går som den skal og er eu godkjent så er det jo en grei sak

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Den har stått avskiltet i ett år (stått i garasje) og hadde start på den i dag. Motor hørtes bra ut. Den ble sist eu-godkjent 28.05.15 og avregistrert 31.12.15. Stått i garsje siden da som sagt. Har ikke fått sjekket under bilen, men vinner ikke rust ved dørstolper, nede på dører, i bagasjerom og i motorrom (annet en litt overflaterust som man vel må regne med på en såpass gammel bil). Men ja, går den rett gjennom eu-kontroll, så vil det jo være en rimelig bil, selv om jeg bare har den i 2 år.

Skal få tak i prøveskilt og kjøre den litt og få sjekket under for rust, så tror jeg nok det blir kjøp...

• 2 weeks later...