Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg tenker at jeg prøver meg med å installere en antennesplitt med forsterker på samme måte som en annen bruker her har gjort i en 211. Må bare få tak i spec for takantenna først for å se om den er bredbåndet nok til å kunne ta inn DAB+ i tillegg til FM. :)

Sent fra min E6853 via Tapatalk

Bare til opplysning så har 211 st.v vindusantenne i et sidevindu bak. Sedan bruker kanskje takantenne? Det jeg vet ang å bruke FM-antenne til DAB mottak er at antenna ikke må ha forsterker originalt.

På Lexusen vår skal jeg prøve vindusantenne med pisk. Disse har estimert mottak på grønt område, mens vanlige vindusantenner ligger på gult område, dette i flg Bilradiospesialisten som mente at denne sammen med en Dension U DAB Gen3 er et godt valg.

Posted

Jeg tenker at jeg prøver meg med å installere en antennesplitt med forsterker på samme måte som en annen bruker her har gjort i en 211. Må bare få tak i spec for takantenna først for å se om den er bredbåndet nok til å kunne ta inn DAB+ i tillegg til FM. :)

Sent fra min E6853 via Tapatalk

Bare til opplysning så har 211 st.v vindusantenne i et sidevindu bak. Sedan bruker kanskje takantenne? Det jeg vet ang å bruke FM-antenne til DAB mottak er at antenna ikke må ha forsterker originalt.

På Lexusen vår skal jeg prøve vindusantenne med pisk. Disse har estimert mottak på grønt område, mens vanlige vindusantenner ligger på gult område, dette i flg Bilradiospesialisten som mente at denne sammen med en Dension U DAB Gen3 er et godt valg.

Jeg vet ikke om antenne i sidevindu kontra haifinne på taket er en av forskjellene fra opprinnelig 211 til 211 facelift, men min 2007 S211 E320 CDI hadde haifinne.

Jeg er usikker på om det er forsterker på ledningen fra antenna på X164 i utgangspunktet, men det finner man nok ut av.. :)

Posted

Har no montert erisin android 6 spelar i 3 Mercedes GL og er godt fornøgd. Montert dabantennen i høgre bakerste vindu. Svært enkelt å legge kabelen i gummileppa over dørene.

Enheten ser heilt original ut, men innmaten er vesentleg meir moderne enn den tungvinte comanden.

I tillegg til dab bruker eg bluetooth-avspeling, men også spotify direkte på spelaren.

Navigasjon er vesentleg betre enn på comand. Også med fartsgrenser og eit hav av innstillingar.

Skal eg til eit firma brukar eg google maps som finn fram adressa automatisk.

På originaleadioen / comand tok det etter oppstart litt tid før ryggekamera vart aktivt pga logo og advarsel. Då var eg ofte ferdig med rygging når kamera var klart med bilde.

På den nye einheiten kjem ryggekamera umiddelbart. Også i standby.

Har og stilt inn at lyd vert dempa automatisk i valgfrie trinn ved rygging.

Info frå dabkanalen kjem automatisk opp med navn på sang etc, men det er begrensa kva info som kjem i speedometerdisplayet.

Posted

På originaleadioen / comand tok det etter oppstart litt tid før ryggekamera vart aktivt pga logo og advarsel. Då var eg ofte ferdig med rygging når kamera var klart med bilde.

På den nye einheiten kjem ryggekamera umiddelbart. Også i standby.

Merkelig. Jeg har samme Erisin som din, men får bare snø og flimring på ryggekamera...

Har også GL.

Posted

Fungerte fint med både originalt og uorginalt kamera.

Sikker på at den går inn på rett kabel? Meinar å hugsa at det var fleire ledningar med samme plugg. Men då hadde du vel kanskje ikkje fått opp noko som helst.

Posted

Fungerte fint med både originalt og uorginalt kamera.

Sikker på at den går inn på rett kabel? Meinar å hugsa at det var fleire ledningar med samme plugg. Men då hadde du vel kanskje ikkje fått opp noko som helst.

Kobla ledninga frå kamera på bilen til den som er merka Rc camera på Erisin. Får inn signal, men trur at det ikkje er godt nok signal...

Prøvde dei andre også, men då er ingen signal.

• 3 months later...