Jump to content

-86 260E 3.0, sedan, manuell, skinn, EU ok

Zneb

Recommended Posts

Sjekker interessen for min -86 260E sedan.

Bilen fremstår som hel og pen (ihvertfall utvendig, se info om innvendig lenger ned), røksølv metallic, bilen fikk nylakkert 94 front med tilhørende skjermer, fangere og sacco nå i sommer (fortsatt preface koffertlokk).

Jeg kjøpte denne for ca 2,5 år siden for å kose meg med på vinterstid, har vært på to isbanetreff med denne, utrolig moro med manuell og bensinsekser, har kun kjørt med normale piggdekk, ikke rallypigg.

Bakskjermer er hjemmelakkert, (ikke bulket), sveiset bittelitt rust i hjulbuen på begge sider (der fanger møter skjerm, og litt helt i toppen på ene siden, antennehull er også fjernet)

Fangere og sacco lakkert i riktig kontrastfarge med matt klarlakk, som det er på disse originalt.

3.0 motor fra en 4-matic satt inn i fjor, toppakning, ventiltettninger, sliping av ventiler og plansliping av topp utført nå i sommer, gått ca 1000km etter

dette.

Ny radiator i vinter (NY, ikke brukt), ASD diff med riktig utveksling kontra originalt monter (3,27), lagt opp hydraulikk og styring for dette så man kan aktivere sperre via knapp (har skiftet interiør etter montering, så har ikke funnet plass til knappen enda, kan evt monteres på ønsket sted før ett evt salg), lagt opp ekstra vifte til radiator på fremsiden (fra en 210) styres via knapp inne i bilen (org knapp for visker bak er benyttet)

Hjemmesveiset eksos, så lager litt mer lyd enn originalt, dobbel 2" fra manifold frem til samling og 2,5" videre bakover. Biltema rør og potter.

5-trinns manuell, org manuellbil, takluke, sort sportline 2+2 interiør, selvfølgelig med litt slitt førerstol.

Bilen har gått ca 375.000km, men virker som den har blitt godt tatt vare på, motor skal ifølge han jeg kjøpte den av ha gått ca 220.000km når den ble tatt ut av bil (er jo ikke så greit å finne ut av, de går jo uansett langt disse, jeg har kjørt 2-3000 etter montering) EU ok nå i sommer (skiftet skiver og klosser bak, knirkeforing og hjullager høyre bak)

17" sommerhjul med ok dekk, rister litt når man kjører i motorveihastigheter, så de trenger i beste fall en avbalansering, vinterdekk (nokian pigg) på 15" org felger (210 delenr).

Bilen kjører som en drøm, starter alltid.

Bilen trenger litt jobb innvendig, nå står den med beige dørtrekk med sveivevinduer, jeg har komplette dører med el vinduer, og jeg har ett sett med sort skinn (preface) dørtrekk for biler med el vindu. Jeg har også komplett ledningsnett, knapper og styreboks til dette.

Trenger også hanskerom og deksel under dash på høyre side for biler med hanskerom.

Bilen vurderes solgt da jeg har flere andre prosjekter som krever sitt både tids og pengemessig (pluss at kona maser...)

Pris jeg ser for meg er ca 25.000,- da har jeg lagt inn underholdningsfaktor, det at den er veteran, EU ok, sjeldenheten med manuell og det faktum at jeg faktisk har brukt ganske mye penger og tid på denne nå...

IMG_4791.thumb.JPG.fb71ee7cd789cfa803d87518c4428782.JPG

IMG_4792.thumb.JPG.fdb5cf46302c6ab899575017551cb2a2.JPG

IMG_5344.thumb.JPG.0e05c7ef86e2591a1eb92d82d81cae40.JPG

IMG_5345.thumb.JPG.07b2e34628fb4a2875b1ba88d58953d2.JPG

• 2 weeks later...