Stolsen Posted December 26, 2016 Share Posted December 26, 2016 Hei. Har en E-klasse, w212, med intelligent lys system. Ønsker å montere ekstralys (1000m)) og lurer på hvordan jeg skal hente styrestrøm samt hvordan dette eventuelt vil påvirke automatikken ? Stig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted December 26, 2016 Share Posted December 26, 2016 Etter min mening ser det helt hånete ut med slike ekstralys på en Mercedes-Benz E-klasse. Kanskje en LED-bar skult under fangeren er en idé hvis du trenger en sterkere type belysning en originalt. Synes fjernlysene på 212 er bra, betydelig bedre enn på 211-bilen min med BI-Xenon lys iallefall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stolsen Posted December 26, 2016 Author Share Posted December 26, 2016 Satt langt inne å montere, men har vurdert behov opp mot utseende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted December 26, 2016 Share Posted December 26, 2016 Ikke sett ledbar under fangeren. Jeg prøvde for mange år siden å sette ekstra fjernlys under fangeren der hvor tåkelys normalt monteres. Det som da skjer er at den minste ujevnhet i veien kaster skygger, det verste var fartshumper og telehiv og det var helt pyton å kjøre med Det burde vel gå å hente styrestrøm til et relé fra fjernlysene, får du "pærefeil" varsel , så bruk to relé, et fra hvert fjernlys som da går til hvert enkelt ekstralys. Prøv å koble bare relé først så ser du. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted December 26, 2016 Share Posted December 26, 2016 i flg simen er dette noe man kan koble i SAM, på rett sted tiltenkt dette fra fabrikk istedet for donaldkoblinger på resterende ledningsnett... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stolsen Posted December 26, 2016 Author Share Posted December 26, 2016 Takk for responser. Skal legge ved ett bilde av monterte lys, dog ikke koplet ennå. Ifølge en Mercedes mekanikker må bilen inn for å omprogrammeres...og skulle jeg en gang bli uten strøm, så må bilen atter programmeres. Problemet er styrestrøm til relé. Da det visstnok er sata kabler frem til bixenon lysene...muligens igjen grunnet ILS... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stolsen Posted December 26, 2016 Author Share Posted December 26, 2016 Bilde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Sivertsen Posted December 28, 2016 Share Posted December 28, 2016 Monterte en curved 22" led bar på en 212 her før jul nå. Siden den har bi xenon så måtte det handles en canbus styring for å få ut signal til relee, siden det ikke er sikringer på lysene på disse siden alt går via sam. Fikk en kompis som jobber hos mercedes til å hjelpe meg med oppkobling av dette. Så da ble det lys til slutt Led bar`n er innfelt i fanger og ligger "bak" skiltet så den ikke stikker ut. Det ble laget braketter som er bolta fast i bjelken bak fangern, siden denne måtte av uansett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted December 30, 2016 Share Posted December 30, 2016 Får du ikke veldig mye lys på veien rett foran bilen med en sånn led-sak montert så langt nede? Hvordan er vertikal spredning på den der? Det er jo ingen ting som dreper mørkesynet så effektivt som mye lys nære bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut-to Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Har også en W212. 2012-mod. Ble litt skuffet når jeg oppdaget at "innerlysene" kun var parklys. Håpte det skulle finnes et ombyggingssett e l. Selv om lysene er gode, hadde det gjort seg med mer fjernlys. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonnyK Posted September 20, 2017 Share Posted September 20, 2017 Hvordan ble løsningen her? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts