Jump to content

Ekstralys

Stolsen

Recommended Posts

Etter min mening ser det helt hånete ut med slike ekstralys på en Mercedes-Benz E-klasse. Kanskje en LED-bar skult under fangeren er en idé hvis du trenger en sterkere type belysning en originalt. Synes fjernlysene på 212 er bra, betydelig bedre enn på 211-bilen min med BI-Xenon lys iallefall.

Ikke sett ledbar under fangeren. Jeg prøvde for mange år siden å sette ekstra fjernlys under fangeren der hvor tåkelys normalt monteres. Det som da skjer er at den minste ujevnhet i veien kaster skygger, det verste var fartshumper og telehiv og det var helt pyton å kjøre med :(

Det burde vel gå å hente styrestrøm til et relé fra fjernlysene, får du "pærefeil" varsel

, så bruk to relé, et fra hvert fjernlys som da går til hvert enkelt ekstralys.

Prøv å koble bare relé først så ser du.

Takk for responser. Skal legge ved ett bilde av monterte lys, dog ikke koplet ennå. Ifølge en Mercedes mekanikker må bilen inn for å omprogrammeres...og skulle jeg en gang bli uten strøm, så må bilen atter programmeres. Problemet er styrestrøm til relé. Da det visstnok er sata kabler frem til bixenon lysene...muligens igjen grunnet ILS...

Monterte en curved 22" led bar på en 212 her før jul nå.

Siden den har bi xenon så måtte det handles en canbus styring for å få ut signal til relee, siden det ikke er sikringer på lysene på disse siden alt går via sam.

Fikk en kompis som jobber hos mercedes til å hjelpe meg med oppkobling av dette. Så da ble det lys til slutt 8)

Led bar`n er innfelt i fanger og ligger "bak" skiltet så den ikke stikker ut.

15590367_10157869645235517_5734444459566283825_n_zpszr6c4zir.jpg

Det ble laget braketter som er bolta fast i bjelken bak fangern, siden denne måtte av uansett.

• 2 weeks later...
  • 8 months later...