Guest Lars Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 Jeg har en w124 230E 86mod. som mangler noen lister, og noe pynt langt. litt rust ol. under dørliste. Og blien ble ikke finere da opphavet rev av en list til på ene døren i dag Bilen er gammel og litt schibby , og ønsker ikke legge allverden med penger i den, for eksempel med å lakere hele bilen. Har derfor vurdert å legge plater på siden av dørene, og skjørt på kanalene, etter som dette vill pynte mye opp! Jeg har vurdert dette settet her: http://www.mbshop.no/main.asp?kat=5&mdl=W124 dette settet ser greit nok ut, med klips og alt, men er kansje litt dyrt.. Er d noen som har gjort dette før? noen feller å gå i? finnes d billigere sett noen plasser? Er d mulig å kjøpe disse plate fra huggeren, å lettvindt få det bra? Må d borrest noen flere hull for å få platene? jeg regner med at alt er med i settet for å få dette til.. Jeg blir selvfølgelig å gjøre ordentlig med rustbeskttelse før platene legges på, slik at ting ikke ruster mer!
Henning Larsen Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 Ser ut som dette settet er komplett og det er bare å montere rett på. Men i tillegg til prisen på sideskjørtene kommer lakkering. (base+spesiell klarlakk) nye skjørt kommer grunnet. Tipper du kan få lakkert hele settet for 2-3000kr. hvis du shopper pris. Bilen blir senede litt "hybrid" ut med sideskjørt og gammel type panser,baklokk,fangere, lykter og dørhåndtak. Så det er mye å spare til hvis du skal gjøre det ordentlig.. Kanskje beder å ta rust og lakkere f.eks. under list for pengene? Hvis du har et begrenset budsjett på bilen ?
Guest Lars Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 må gjerne se hybrid ut, er ikke så stor fan av all cromen som kommer på etter 90mod. panseret er nå d samme etter 90? lakering av slike små deler kan jeg gjøre selv, når de kan lakeres uten å være montert på.. + jeg synes w124 er bra mye finere med plater på døren, har en plan om å bygge bilen helt om til +90mod etter hvert
Frank O Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 Bilen blir senede litt "hybrid" ut med sideskjørt og gammel type panser,baklokk,fangere, lykter og dørhåndtak. Bilen kommer ikkje til å se ut som en hybrid. Den kommer til å sjå ut som at den er produsert mellom 1990 og seint 1993. Bortsett fra dørhandtak da. Den vil få seg et betydelig løft utseendemessig. Syns eg da.
fanatic124 Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 Om jeg var deg ville jeg venta med å "facelifte" til jeg hadde alle delene, og lakkert alt samtidig....
Guest 1042 Posted January 16, 2007 Posted January 16, 2007 Høggern på Kongsvinger har ett komplett sett med originale sidedeksler og kanalskjørt til 124 liggende. Det er grått eller hvitt. Sitti på en 94 E220 som var lakkert artic white. Ring dem og hør hva de skal ha for alt. 62819199. Garantert billigere enn helt nytt sett.
Alexander Posted January 16, 2007 Posted January 16, 2007 Hadde denne bilen et ålreit panser Eivind? Og i tilfelle kan du sjekke hvor mye det koster?
Guest Lars Posted January 16, 2007 Posted January 16, 2007 ringte til huggeren, men settet var solgt.. fikk pris fra star bildeler på 3000,- + mva for settet.. Jeg har en plan om å lakere dørhåntak, istedet for å bytte.. når bilen er ferdig skal d nesten ikke være crom på den.. eg ikke glad i crom.. eneste cromen skal være selve avangarde grillen, da jeg har lakert grillrammen.. Jeg tror plater på siden av bilen vil pynte den mye opp, selv om d kansje blir billigere å lakere neddelen av dører og skjermer Er d ingen her som har plater til døder og skjermer liggende?
Guest 1042 Posted January 17, 2007 Posted January 17, 2007 Panser er knust, men bagasjelokket er helt. BTW: Høggern på Vinger har ett sett til med saccoplank fra en 230E som var rammet bakfra. Tror ikke det er solgt. De hadde ikke fått papirene på den på fredag i forrige uke.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now