Roger H. Posted December 21, 2016 Posted December 21, 2016 Syntes at speil innvendig var så mørkt, la handa på det og det var skikkelig varmt, hva er årsaken til at det har hengt seg opp? Så at varme på venstre utv. ikke fungerte også...🤔🤔 Quote
tommern57 Posted December 21, 2016 Posted December 21, 2016 Hvis du ser på speilflata inni, så er det et rundt hull i speilflaten. Der sitter det en lyssensor. Og så sitter de en i et søkk på huset i framkant. Forskjeller i lysnivået på disse to sensorer, forårsaker at den dimmer. Prøv med en liten lommelykt direkte på sensorer og se om noe skjer Quote
slippern Posted December 21, 2016 Posted December 21, 2016 At varme på utvendig speil ikke fungerer er nok pga defekte varmetråder, men sjekk eventuelt sikring først. Du kan også nappe av speilet, også sjekke på baksiden, du vil da se eventuelt brudd å tråden, eller bruke multimeter.. Quote
tommern57 Posted December 21, 2016 Posted December 21, 2016 Man napper ikke av speilen for å måle. På en 210 tar man av speilkappen for å komme til. Detta er ikke Norges grovsmedforbund Quote
Tor Anton Posted December 21, 2016 Posted December 21, 2016 Er speilet varmt så virker jo varmen. De står vel på stort sett hele tiden? Det hender at speilet lekker. Limet slipper eller noe annet skjer. Da blir speilet bronse farget, å det kan se ut som speilet er fult av olje. Det er ikke skjelden av de speilene ryker/lekker Quote
Eirik Tømmerås Posted December 22, 2016 Posted December 22, 2016 Er speilet varmt så virker jo varmen. Varme i innvendig speil? Den var ny Quote
FrodeS Posted December 22, 2016 Posted December 22, 2016 Er speilet varmt så virker jo varmen. Varme i innvendig speil? Den var ny Man skal da ikke risikere å bli kald på henda når en justerer speilet i midten? Burde vært elektrisk justerbart riktignok. Det TA vel ikke helt fikk med seg, er at midtre speil blir varmt og er konstant dimmet, mens ytre ikke funker. Quote
S-MO Posted December 23, 2016 Posted December 23, 2016 Er speilet varmt så virker jo varmen. Varme i innvendig speil? Den var ny Man skal da ikke risikere å bli kald på henda når en justerer speilet i midten? Burde vært elektrisk justerbart riktignok. W140... Quote
Roger H. Posted December 25, 2016 Author Posted December 25, 2016 Heisann, sjekket den litt mer og mulig jeg var litt jumpy, siden jeg har gardin bak, så har den ofte vært treg å bli aktivert. Så mulig at det mørket vi har fortiden kombinert med noen skarpe LED og Xenon bakfra gjorde at den ble aktivert mer enn jeg var vant med. Speiler var skikkelig varmt, så jeg trodde det var noe galt men det blir vel kanskje det etter å ha vært aktivert lenge..(?) Alt var igrunn normalt dagene etter.. Quote
Seldal Posted December 26, 2016 Posted December 26, 2016 Er speilet varmt så virker jo varmen. Varme i innvendig speil? Den var ny Man skal da ikke risikere å bli kald på henda når en justerer speilet i midten? Burde vært elektrisk justerbart riktignok. W140... R129 har også det Quote
Recommended Posts