Sakarow Posted December 21, 2016 Share Posted December 21, 2016 Hei, vurderer sterkt en brukt W212. Fant denne på Finn.no. Motor trade sier bilen har vært inne på kampanje hvor den har fått lakkert opp igjen området hvor gummilist på underside av dør treffer bærebro. (pga rustproblemer) Noen som kjenner til dette problemet? Hvordan er rust på disse bilene? http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87662571 Dersom noen gidder å kommentere bilen, setter jeg pris på det. Er det en ok bil? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megaoctane Posted December 21, 2016 Share Posted December 21, 2016 Gått ganske mye. Jeg personlig hadde ikke kjøpt noen Mercedes som har gått så mye, dårlig erfaring. Spar opp litt til, og se etter biler som har kjørt under 60.000km. Eksempel http://www.finn.no/86546531 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petterw Posted December 21, 2016 Share Posted December 21, 2016 Var faktisk å så på denne bilen på mandag. Så veldig bra ut! Nå er vell jeg litt i andre enden iforhold til Megaoctane Når ble 170.000km mye for en Mercedes? Jeg har selv en 212, den har nå gått 443.000km, og har egentlig ikke hatt noe store problemer med bilen i mitt eie, men har kun hatt den i ett år/25.000km. At bilen har gått 170km tror jeg ikke har så mye og så visst den er behandlet godt. Har sett at enkelte her på forumet har hatt litt uflaks med sine 212'er, men de tror jeg har hatt maks uflaks Personlig ville jeg heller ikke ha brukt nærmere 400k på en eldre 212 med minste motoren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted December 22, 2016 Share Posted December 22, 2016 Ingen problemer på vår W212 med 200CDI-motoren. Har hatt den siden 2012, kjørt den fra 17 000 km til 101 000 km nå. Årlig service hos Mercedes, samt skifte av alle bremseklossene nå på sist service. Strøken i lakken er den også, ingen rust eller riper. Interiørmessig var vi uheldig og valgte en med delskinn (lyst artico). Denne er kjent for å revne i førersetet, og vi fikk skiftet dette på garanti også. Bilholdet til forrige eiere har veldig mye å si. Har en 211-bil som har gått 304 000 km også. Denne har jeg kostet på 50 000 de siste par årene, utover vanlige servicer og EU-godkjenninger. Så om du er ute etter et rimelig bilhold, kjøp en bil du vet alt av historikk og kvitteringer på. Få garantier, skriftlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted December 22, 2016 Share Posted December 22, 2016 Når ble 170.000km mye for en Mercedes? Når 210 gikk ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G-Man Posted December 30, 2016 Share Posted December 30, 2016 For en MB som har fått stell og service er 170.000 km knapt nok innkjøprt. Jeg har solgt Mercedes med 650.000 km på klokka (endatil en bensinbil(, og den hadde kun fått service og bytte av slitedeler. Det er rusta du skal passe på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts