Jump to content

W212

Sakarow

Recommended Posts

Hei,

vurderer sterkt en brukt W212. Fant denne på Finn.no. Motor trade sier bilen har vært inne på kampanje hvor den har fått lakkert opp igjen området hvor gummilist på underside av dør treffer bærebro. (pga rustproblemer) Noen som kjenner til dette problemet? Hvordan er rust på disse bilene? 

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87662571

Dersom noen gidder å kommentere bilen, setter jeg pris på det. Er det en ok bil?

Var faktisk å så på denne bilen på mandag. Så veldig bra ut!

Nå er vell jeg litt i andre enden iforhold til Megaoctane  :P Når ble 170.000km mye for en Mercedes?

Jeg har selv en 212, den har nå gått 443.000km, og har egentlig ikke hatt noe store problemer med bilen i mitt eie, men har kun hatt den i ett år/25.000km.

At bilen har gått 170km tror jeg ikke har så mye og så visst den er behandlet godt. Har sett at enkelte her på forumet har hatt litt uflaks med sine 212'er, men de tror jeg har hatt maks uflaks  :lol:

Personlig ville jeg heller ikke ha brukt nærmere 400k på en eldre 212 med minste motoren.

Ingen problemer på vår W212 med 200CDI-motoren. Har hatt den siden 2012, kjørt den fra 17 000 km til 101 000 km nå. Årlig service hos Mercedes, samt skifte av alle bremseklossene nå på sist service.

Strøken i lakken er den også, ingen rust eller riper. Interiørmessig var vi uheldig og valgte en med delskinn (lyst artico). Denne er kjent for å revne i førersetet, og vi fikk skiftet dette på garanti også. Bilholdet til forrige eiere har veldig mye å si.

Har en 211-bil som har gått 304 000 km også. Denne har jeg kostet på 50 000 de siste par årene, utover vanlige servicer og EU-godkjenninger.

Så om du er ute etter et rimelig bilhold, kjøp en bil du vet alt av historikk og kvitteringer på. Få garantier, skriftlig.

• 2 weeks later...

For en MB som har fått stell og service er 170.000 km knapt nok innkjøprt. Jeg har solgt Mercedes med 650.000 km på klokka (endatil en bensinbil(, og den hadde kun fått service og bytte av slitedeler. Det er rusta du skal passe på!