Eirik Tømmerås Posted December 20, 2016 Share Posted December 20, 2016 Tenker å behandle 190´n med fluidfilm og lurer dermed på hvordan jeg skal sprøyte inn i alle hulrommene, f.eks dobbel dørk og torpedovegg. Finnes det en plansje over bilens "mystiske" rom? Har sprøyte med sonde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted December 21, 2016 Share Posted December 21, 2016 Det er bare å vaske brillene med jif å gå bananas. Jeg Sprayer med tynnstopp via gummien til jekk, inne i kanal fra innsiden bak teppe (du kan jo ta av listene i dørstokkene å borre ett hull) i innerskjermene bak (ta ut plastveggene først å spray via bagasjerommet), jeg har å stukket inn slangen i hullet til saccoen foran på bakskjermen. Du kan spraye via hullene bak kick panelene eller gummibelgen mellom karosseri og dør. En idé er å spraye i de hullene under bakruta som kommer til syne da du åpner bagasjelokket. Eller er det bare å gå rundt å spraye. Kan jo stikke slangen inn i hullene i rammevangen i motorrommet. De som jobber med dette borrer bare på et hull, stikker slangen inn å sprayer å setter inn en propp da de er ferdige. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted December 22, 2016 Author Share Posted December 22, 2016 Tenker å bore hull der det trengs å bruke karosseriplugger fra Biltema til slikk og ingenting. Så er det bare å vippe de ut for å etterbehandle senere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted December 22, 2016 Share Posted December 22, 2016 Jeg har ikke måtte borre i mine, men det er jo mest for at jeg har sprayet før montering. Hjulhus bak, kanaler og dører har en full kontroll på da. Men å ta ut panelene i bagasjerommet, løfte på teppe osv gjør en på noen minutter. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts