260E 4matic Posted December 18, 2016 Share Posted December 18, 2016 Hei! Har akkurat kjøpt en tidlig 90-modell 260 4matic med km 332000. Plutselig mens jeg kjørte helt vanlig, begynte 4matic lampa å lyse, og fant ut på glatta at det nå kun er bakhjulstrekk.. Litt senere på samme turen begynte også abs-lampa å lyse, denne kommer på ca hver 5. tur og slukkes etter hver gang jeg dauer bilen. Abs virker ikke når lampa lyser, ellers slår den inn hver gang rett før bilen stopper, sånn rundt 10-15km/t. Men det som er viktig her er å få fikset 4 hjulstrekken. Kan det være så enkelt som abs-sensoren på diffen? 4matic-lampa blinker litt når jeg starter bilen, så lyser den konstant... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted December 19, 2016 Share Posted December 19, 2016 ABS og 4matic henger sammen, så det er høyst sannsynlig en sammenheng der. Ta en blinktest, og se om du finner noen feilkoder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
260E 4matic Posted December 27, 2016 Author Share Posted December 27, 2016 Ohmet abs-sensorene idag, resultatene ble slik: Bak: 668 Hf: 989 Vf: 1480 Når jeg hadde bilen på løftebukken og satte den i gir på tomgang, så gikk først bare bakhjulene, men så begynte plutselig framhjulene også å snurre etter 20 sek, begynte seint og forsiktig før de snurret like fort som bakhjulene... Mistenker jo den bakerste abs-sensoren pga lav motstand, men ble litt usikker siden framhjulene kom så sakte men sikkert... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts