FrodeS Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 Kupévifta på vår 2004 E240 4matic to kvelden på særdeles ugunstig tidspunkt, etter ca. 245000 km. Priser varierer fra rundt 1 til 6 tusenlapper. Heldigvis kunne Stjerneservice skaffe vifte til fornuftig pris og med rask levering. Å bytte vifta er veldig enkelt. Det bør være mulig å gjøre på et kvarter om man vil, jeg brukte vel en snau halvtime. Du trenger: Torxtrekker T20 Torxtrekker T25 Liten drill/el.skrutrekker hjelper på. Jeg brukte den noe, men hadde for kort bit på den til å komme til en del steder. Man kommer til vifta fra fotbrønnen på høyre side: Begynn med å ta av platen oppunder. To skruer og litt lirk, så er den ute: Oppunder finner man dekslet til vifta. Ta det ut: Husk å koble av ledningen før plata tas ned: Vifta åpenbarer seg oppunder dekslet: Gammel vifte og regulator kommer ut. Ta av regulator: Ny og gammel vifte: Regulator flyttet over på ny vifte: Brukt verktøy. T25 trekker brukte jeg strengt tatt ikke, da drillen gjorde jobben. T20-bittet var litt for kort til å komme til et par steder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts