Arnt Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 Innså for noen uker siden at jeg nok ikke ville bli ferdig med den grønne 190E tidlig nok til å kunne kjøre den Nå i vinter. Myste derfor litt på mobile.de og fant plutselig en '83 190 kun kjørt 117.600km. Bilen hadde en eier (født 1931) og fullt servicehefte utført hos Mercedes. Litt kommunikasjon med selger (sønn av en venn av eier) resulterte i en flytur til Frankfurt. Ble så plukket opp av en kompis av selger, og deretter kjørt en halvtimes tur til et Mercedes-verksted hvor selger var på jobb og hvor bilen var klartgjort for inspeksjon av en nordmann med samledilla. Som tråden henviser til, så ble det kjøp. Bilen er levert i 585 Altrot og med beige interiør. M102 forgasser på 90 hk og 4-trinns manuell gearkasse. Den har hverken servostyring, radio eller antenne. Altså en veldig sparsommelig utgave. SA koder 260 Eliminering av typeskilt 286 Nett på seterygg 430 Nakkestøtter bak 504 Elektrisk høyre sidespeil Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnt Posted December 14, 2016 Author Share Posted December 14, 2016 Bilen er forresten vist og godkjent hos biltilsynet. Gjenstår bare å velge seg en likanes bokstavkombinasjon. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 Sjeldent å se en bil uten radio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 Sjeldent å se en bil uten radio Enig, det er jammen for spesielt interesserte! Mange ble levert uten, men det er ikke mange som har overlevd så mange år uten å få satt inn en eller annen radio. Tror den eneste jeg har sett tidligere var en 1987 300E en kompis av min far hadde for noen år tilbake Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 15, 2016 Share Posted December 15, 2016 For en flott bil! Håper du holder den slik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnt Posted December 15, 2016 Author Share Posted December 15, 2016 Sjeldent å se en bil uten radio Enda mer sjeldent å se en bil uten antenne og opplegg klart for radio Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seldal Posted December 15, 2016 Share Posted December 15, 2016 For en flott bil! Håper du holder den slik +1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 For en flott bil! Håper du holder den slik +1 +2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas94 Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 Mens all andre håper du beholder den slik, så gjør ikke jeg det. Håper virkelig du monterer radio + det som hører med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MB JON Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 Høy og fin bil Sparsomt utstyrt, men ser ut til å være et meget helt og pent eksemplar, grattis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnt Posted December 16, 2016 Author Share Posted December 16, 2016 Bilen kommer nok til å forbli helt slik den er, til og med uten radio og antenne Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 Artig med så fine eksemplarer. Virkelig noe å ta vare på for ettertiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 Vi har lett for å glemme hvordan dem så ut nye disse bilene. Til og med hjulkapslene er fine på den bilen (oi, sa jeg virkelig det) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted December 17, 2016 Share Posted December 17, 2016 Så ABS var tilleggsutstyr på (tidlig?) 201... Det visste jeg ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S-MO Posted December 17, 2016 Share Posted December 17, 2016 Så ABS var tilleggsutstyr på (tidlig?) 201... Det visste jeg ikke. Ekstrautstyr på tidlige w124 med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas94 Posted December 17, 2016 Share Posted December 17, 2016 Hadde ABS på 1985mod 124n min æ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted December 19, 2016 Share Posted December 19, 2016 Så ABS var tilleggsutstyr på (tidlig?) 201... Det visste jeg ikke. Har en 1987 200 uten ABS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atmobil Posted December 19, 2016 Share Posted December 19, 2016 Og jeg har en 85 W123 med ABS. Det begynte vel å komme så tidlig som på 70-tallet men da på lastebiler først tror jeg. Mulig at W126 var først av personbilene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneA Posted December 20, 2016 Share Posted December 20, 2016 ABS var tilleggsutstyr f.o.m. 1978 på W116. https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W116 Men utrolig fin og velholdt bil! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted December 20, 2016 Share Posted December 20, 2016 Og verdens første serieproduserte bil med ABS som standard i alle utgaver, var? Se signaturen min Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted December 20, 2016 Share Posted December 20, 2016 ABS kan være fint å ha i spesielle situasjoner. Men det samme kan sies om voksenbleier. Og hvem ville vel skryte av å være den første til å ta det i bruk? :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted December 20, 2016 Share Posted December 20, 2016 Og verdens første serieproduserte bil med ABS som standard i alle utgaver, var? Se signaturen min Ford Scorpio fra wikipedia -- The most notable advance was the fitment of anti-lock braking system, the first time this feature had been made standard across the whole range on a mass-produced car Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted December 20, 2016 Share Posted December 20, 2016 ABS kan være fint å ha i spesielle situasjoner. Men det samme kan sies om voksenbleier. Og hvem ville vel skryte av å være den første til å ta det i bruk? :lol: Nå var vel Mercedes ute lenge før Ford med ABS. Men det er vel en Amerikansk oppfinnelse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted December 20, 2016 Share Posted December 20, 2016 ABS kan være fint å ha i spesielle situasjoner. Men det samme kan sies om voksenbleier. Og hvem ville vel skryte av å være den første til å ta det i bruk? :lol: Nå var vel Mercedes ute lenge før Ford med ABS. Men det er vel en Amerikansk oppfinnelse. . Lincoln hadde det i1962 .sammen med automatisk dimming av fjernlys .... Når fikk Mb det ?????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted August 14, 2018 Share Posted August 14, 2018 Prøvde denne bilen på søndag. Hvilken tidsmaskin. Man kommer i harmoni med seg sjøl når man kjører sånt. Sammenligner man denne med en moderne bil i dag, finner man ut at lite har skjedd mht til komfort og kjøreegenskaper de siste 35 år. Den største forskjellen er at denne er fri for helvete av menyer, undermenyer og underundermenyer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts