Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tenkte å starte en ny tråd ang HØY km st på MB. Har altid hvert litt fasinert av det. Det er jo da kvaliteten virkelig vises.  Jeg kan begyne med en historie om en 124 bil som gikk som drosje i Oslo , Dette var en 200 D , Usikker på årsmod. den fikk en kamerat av meg av sin daverende svigerfar. Da hadde den gått 1.700.000 km !!!  DVS en runde + sju hundre tusen . Alle hoved komponenter var vel overhalt flere ganger, men var org. Aldrig byttet ut. Jeg kan ikke dokumentere denne historien, men vet at den er sann da dette er menesker jeg kjenner godt. Sånt blir jeg imponert over.  Kunne hvere artig og høre om noen andre vet om noen biler med høy km ?

Posted

Jeg vet om en 250 diesel ca 92 modell som gikk som drosje i Gudbrandsdalen. Jeg mener bestemt at den rundet en million før den ble tatt ut av aktiv tjeneste. Det gikk også en 300 TDT 4-matic som drosje på Lillehammer. Den ble kjøpt ny i 87 eller 88 (Rimelig rå vogn den gangen) Den var med i daglig drift til rundt tusenårsskiftet, så den har utvilsomt rundet millionen den også.

Men den som offisielt er regnet som den Mercedes som har kjørt lengst befinner seg på det nye Mercedes-museumet i Stuttgart. Det er en 1976 240D W115 SOM har tilhørt djorsjesjåføren Gregorios Sachinides fra Tessaloniki. Den har kjørt utrolige 4,6 millioner kilometer.

4759c09eabd355fbf74f4ca6def1e07b_1.jpg

Posted

En kar som skrur litt for meg innimellom hadde en S123 300TDT som hadde gått 1,4 millioner. Den var ikke så veldig strøken, men gikk som en klokke.

Selv har jeg hatt en 300D som hadde gått noe rundt 800 000km. Den bilen var i ganske god stand, men en Citröen tok livet av den.

Posted

Var i hellas i fjor sommer å satt på ei drosje som var gått 700 000 + km

w124 230e var ganske imponert siden det var en bensiner å motoren hadde aldri vært byttet åhan hadde bytte olje å div ting alti i rett tid.

Posted

Visste dere at dersom man kjøper en ny Mercedes, og er bilens første og eneste eier til den har rundet 1.000.000km, så får man en splitter ny, tilsvarende modell i bytte - GRATIS!

En venn i Nederland fikk nylig tilbake en leasingbil (1986 250TD) som hadde gått 1.080.000km - karosseriet var ikke så mye å ha på, men motoren ble demontert og sjekket, for så å bli satt på hyllen i påvente av noen som trengte en kompetent byttemotor ;)

Posted

Visste dere at dersom man kjøper en ny Mercedes, og er bilens første og eneste eier til den har rundet 1.000.000km, så får man en splitter ny, tilsvarende modell i bytte - GRATIS!

Gjelder dette overalt? Må jo være et greit bilhold. Kjører man litt mye så har man ny bil hvert tiende år. :D

• 2 weeks later...
Posted

Gjelder dette overalt? Må jo være et greit bilhold. Kjører man litt mye så har man ny bil hvert tiende år. :D

Såvidt jeg vet - det var en kjenning hos en forhandler i Tyskland som fortalte det.

Posted

Har en 95 E300 D som er kjørt 649000km, og den går bedere en en klokke.

og den har service hefte som er komplett, og en bok der alt som er gjort etter service hefte var fylt ut er skrevet ned

Posted

Såvidt jeg vet - det var en kjenning hos en forhandler i Tyskland som fortalte det.

Det har visst bare skjedd noen yderst få ganger, og da med biler som har gått lenger. Full servicebok er også et krav. Tror ikke mange vil oppleve dette.

• 4 weeks later...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...