zerex Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Lurer på om noen har tips/råd eller erfaring med å ettermontere ryggekamera på w212?. Leste litt rundt å fant ut at det skulle være en grei skuring, så bestillte ettermarkedskamera via ebay. Som visst skulle passe til denne bilen. Fikk kameraet, å skulle montere det her om dagen. Først prøvde å aktivere ryggekamera via engineering-menyen. Men der var det ingen meny for det. Og på baksiden av headunited var det ingen kontakter som passet!. Var en grønn ledig, som jeg forstod skulle brukes, men det er sånn 4pins kontakt. Ryggrkameraet har sånn rund fakra-greier. MÅ jeg kanskje ha en slags modul? Eller er det umulig siden jeg ikke har noe meny for å aktivere? Har en ngt4.5 (1cd) står det på den. Ikke command greia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 kjøpte orginal etter monterings sett fra MB var ikke dyrt alt passet - ser ut som du har feil kontakt - fikk du relet som skal kobles baki ??rueckfahrkamera-nachtraeglich-einbauen-212-0-ab-13-04-2013.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zerex Posted December 12, 2016 Author Share Posted December 12, 2016 Var en boks i ledningssettet, altså koblet på. Men er bare en sikring mener jeg. På orginalt, kobles det rett til headuniten? Hvordan farge skal det inn på evt? Hadde vært fint å visst hvilke inputs de forskjeliige fargene er. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rockeren Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 kjøpte orginal etter monterings sett fra MB var ikke dyrt alt passet - ser ut som du har feil kontakt - fikk du relet som skal kobles baki ?? Hvor mye kosta det? Regner med det passer på Command APS også som jeg har i min 212 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toalmar Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 Ta en tur på siden til Mdnav så ser du pris etc fra de. www.mdnav.no De kan anbefales.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 kjøpte orginal etter monterings sett fra MB var ikke dyrt alt passet - ser ut som du har feil kontakt - fikk du relet som skal kobles baki ?? Hvor mye kosta det? Regner med det passer på Command APS også som jeg har i min 212 Kostet 350euro pluss montering . Noe jeg gjorde selv . La med montering anvisningen Mb sente med . Alt var "plug and play" måtte bare inn i menyen på radioen og aktivere . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sentralfyr Posted December 25, 2016 Share Posted December 25, 2016 kjøpte orginal etter monterings sett fra MB var ikke dyrt alt passet - ser ut som du har feil kontakt - fikk du relet som skal kobles baki ?? Hvor mye kosta det? Regner med det passer på Command APS også som jeg har i min 212 Jeg har gjort dette på 212 og 207,med comand NTG 4 og Ntg4,5 veldig lett egentlig med uorginalt kamera, funker som bare det. Det som tar lengst tid er å ta av deksler o.l. Har dessverre ikke gjort dette på noe annet enn Comand Det er de grønne kontaktene man skal bruke 212 kamera, har forresten 2 stk liggende hvis noen trenger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rockeren Posted December 26, 2016 Share Posted December 26, 2016 kjøpte orginal etter monterings sett fra MB var ikke dyrt alt passet - ser ut som du har feil kontakt - fikk du relet som skal kobles baki ?? Hvor mye kosta det? Regner med det passer på Command APS også som jeg har i min 212 Jeg har gjort dette på 212 og 207,med comand NTG 4 og Ntg4,5 veldig lett egentlig med uorginalt kamera, funker som bare det. Det som tar lengst tid er å ta av deksler o.l. Har dessverre ikke gjort dette på noe annet enn Comand Det er de grønne kontaktene man skal bruke 212 kamera, har forresten 2 stk liggende hvis noen trenger Er det kun kamera du har, eller det med kabling og alt man trenger? Pris? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zerex Posted December 27, 2016 Author Share Posted December 27, 2016 kjøpte orginal etter monterings sett fra MB var ikke dyrt alt passet - ser ut som du har feil kontakt - fikk du relet som skal kobles baki ?? Hvor mye kosta det? Regner med det passer på Command APS også som jeg har i min 212 Jeg har gjort dette på 212 og 207,med comand NTG 4 og Ntg4,5 veldig lett egentlig med uorginalt kamera, funker som bare det. Det som tar lengst tid er å ta av deksler o.l. Har dessverre ikke gjort dette på noe annet enn Comand Det er de grønne kontaktene man skal bruke 212 kamera, har forresten 2 stk liggende hvis noen trenger Jeg har ikke 2 sånne grønne. Har 1 grønn, men med 4 pin inni. Så den vanlige fakra(?) Kabelen passer ikke. Har heller ikke menyen for å aktivere kameraet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sentralfyr Posted December 27, 2016 Share Posted December 27, 2016 Jeg har kun kamera, Fakra kabel koster nesten ingen ting fra Ebay Siden du ikke har Comand så mener jeg du må ha noe slikt som dette. http://www.ebay.com/itm/Backup-Camera-Video-Decoder-Multimedia-Integration-Interface-for-Mercedes-Benz-/331803846970?hash=item4d410ce93a:g:B6cAAOSwBLlVG59H&vxp=mtr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rockeren Posted December 29, 2016 Share Posted December 29, 2016 Har Command APS i min W212 så hva trenger jeg i tillegg? Hadde vært snasent å fått ettermontert egentlig Hva skal du ha for kameraet? Så får jeg ta en alvorsprat med lommeboka utpå nyåret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sentralfyr Posted December 30, 2016 Share Posted December 30, 2016 Har Command APS i min W212 så hva trenger jeg i tillegg? Hadde vært snasent å fått ettermontert egentlig Hva skal du ha for kameraet? Så får jeg ta en alvorsprat med lommeboka utpå nyåret Jeg har en 2011 212 med Comand NTG 4 nå og har også gjort dette på min tidligere 2012 w207 med NTG 4,5. 150,- for kameraet er vel ikke noe upris? I tilleg trenger du en Fakra, let litt så finner du sikkert noe rimeligere. http://www.ebay.com/itm/Antennenadapter-Fakra-F-auf-RCA-F-FORD-OEM-Navi-MERCEDES-/391648186093?hash=item5b300d0eed:g:mCoAAOSw-0xYSsZd NB!! du får ikke bevegelige guider Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rockeren Posted January 1, 2017 Share Posted January 1, 2017 Det var absolutt ingen upris nei, sender deg en PM jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts