Jump to content

1997 s210 300TDT vil ikke gire.


Jolarsen

Recommended Posts

Har plagdes med at bilen har låst seg i ett gir i ny og ne i det siste. Nå er den derimot alltid låst i 2. gir.. kan velge P N R D osv, men fremover er det kun 2. gir som funker. jævlig irriterende da jeg må kjøre på E6 en del.. Har kassa da gått i nødmodus, og isåfall; er det noe jeg selv kan gjøre for å resette den? Skulle sikkert vært inne for et oljeskift osv, men får jo ikke peila kassa uten den peilepinnen som man må på verksted for å få brukt, og de tar jo sikkert 1000 kr bare for å dra fram pinnen sin!

 

all hjelp mottas med stor takknemlighet, da jeg absolutt ikke har økonomi til å ha bilen på BOS og bytte deler i hytt og pine...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 1997 model E230.

Jeg måtte bytte conduktorplaten bdre kjent som "den elektriske styreplaten" i automatkassen.

 

Symptomene mine var, løste seg i 4. gir, derreter 3. gir, til slutt løste den seg i 2. gir. Jævla irriterende å kjøre rtil jobb i 60sona å måtte ha 400O/min..

Jeg handlet ny plate på ebay, 1200kr tror jeg det var, og byttet den selv.

Er litt jobb.. men helt kurrant alikevel, tappe av olje, løsne elektrisk kontakt, ned med bunnpanne, ned med filter, ned med ventilblokk, så skru løs conductorplata.

 

Grunnen for at min til slutt løste seg i 2. gir var at speedsensor hadde sprukket, noe som er VELDIG vanlig vistnok.

Kan finne noen bilder fra jobben om litt:)

En peilepinne til 722.6 koster 150kr? på ebay, absolutt verdt å kjøpe:)

 

Etter ombyggingen så er ikke problemet løst før man får slettet feilkodene, blir ikke de slettet så er bilen akkurat likens.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Fikk slettet feilkodene som lå inne. Hele 10 stk. Tror det kom av at bilen ble kjørt tom for strøm for litt siden. Det var da problemene startet. Speed sensor og shift solenoid valve var blant kodene.. Girkassa fungerer greit igjen nå, så får vi se om det holder.

Link to comment
Share on other sites

Ja du får se:)

Hvis du først skal kjøre igang med bytte av den elektriske plata, så ville jeg sjekket ei fjær som holder styrtrykket til girkassen også.

Hos meg var den knekt og vistnok ett vanlig problem.

6Mo5I.jpg

 

Er to speedsensore på den plata, her ser du ene min, den hadde svulmet opp og sprukket.

xiXQJ.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...