Jump to content

W211.206 starter ikke. (løst)

Recommended Posts

Guest Dan-n.aasum
Posted

Hei alle sammen!

Har seg sånn at jeg kjørte på jobb i går morgen! Og parkerte bilen klokken 8.

Da jeg var ferdig i 3 tiden, prøvde jeg å starte bilen, noen som resulterte i at bilen ikke startet.

Byttet diesel filter, da bilen veiver rundt og er etter på start, men starter ikke!

Høyrest ut som om den prøver og starte, men mangler diesel for å starte, har lekkasje på 2 dyser, så venter på dyse tetninger og bolter.

Men kan dysen ha tatt kveld siden bilen ikke starter?

Mvh Dan-Nicklas

Guest Dan-n.aasum
Posted

Har nå funnet ut at det Ikke kommer diesel opp til rail'n..

Prøvde og løsne litt på dyse røret fra pumpa til railn, å sveive i gang! Kom ikke noe diesel ut i det hele tatt. Mens fra filteret fosser det ut... noen som har noen formening om hva dette kan være?

Bilen har snart gått 470k

Posted

Da jeg byttet tank (og følgelig også pumpen inni denne) på min bil viste det seg at den nye (brukte) pumpen ikke leverte nok trykk for å få bilen i gang. Vi brukte laaang tid på å feilsøke (og prøve å bytte komponenter) all den tid det kom diesel frem til motoren og bilen som tanken ble skrudd ut av kjørte for egen maskin før den ble demontert. Byttet pumpen i tanken tilbake til den som opprinnelig stod i min bil, og vips så fungerte alt sammen igjen.

Trykket frem til motor er såpass sterkt at du ikke klarer å holde det tilbake med fingeren for eksempel. Dersom det bare pipler ut, tipper jeg det er pumpen i tanken som er problemet.

Guest Dan-n.aasum
Posted

Ja kommer fram til pumpa, og ut av pumpa, prata med BOS i dag, og de sa at de kunne være trykk regulator, nå vet ikke æ, men klare ikke stoppe dieselen som kommer ut av filteret...

Noen som har noen prosedyre på å sjekke dette?

Begynner å bli små sprø av dette, da bilen plutselig fikk tull tak og. Nektet å starte.

Har ladet opp batteriet, prøvd og ta av kontakten til regulatoren, ingen forskjell med kontakten på eller av,

blitt tipset om å sjekke om returen på dysen åpner, og eventuelt om det kommer like mye ut av dysene...

har snart gått tom for tolmodighet...

bilen har gått veldig ugjevnt når den er kald, hakker og styrer, men når den blir varm går den normalt, unormalt mye eksos, og i det siste synes jeg den har brukt mer diesel... 

tar i mot alt av tips med åpne armer! da jeg aller helst vil slippe å gå på jobb om dagene!  :shock:

• 2 weeks later...
Guest Dan-n.aasum
Posted

Da har vi etter flere Forsøk på div funnet feilen og bilen går igjenn!

Det som ble prøvd:

Bytte av Diesel Filter.

Sjekk Av Både dieselpumpe og trykk regulator,

Sjekk av dyse Retur for og se om en eller flere dyser ikke åpnet.

Sjekk av Starter og batteri...

viste seg og være Kam sensor som ikke ga noe signal lengre. så den ble byttet og alt fungerer.

trudde slikt skulle gi feil koder, Men fant dårlig med feilkoder på bilen..

Men etter og koblet av og prøvd fra en annen bil, så kom det e drøss med feil koder.

alt ble slettet og så prøvde vi og starte bilen, da fikk jeg kun opp feilkode på Kam sensor, og den ble byttet...

takker for alle tips og råd, God jul Folkens!