Guest 500SL Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Ja, som tittel sier lurer jeg på hva som egentlig blir gjort på en hovedservice. Greit å følge med på at det som skal gjøres blir gjort..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 På min diesel er det sikkert litt mindre å gjøre enn på din, men på min fortoner det seg sånn (iflg Haynes): Hver 10.000 km skiftes olje og filter. I tillegg bytte bremseolje hvert år, uansett kjørelengde. (Er det normalt da?) Hvert 3.de år bytte kjølevæske, uansett kjørelengde I tillegg for hver 20.000 km skal:(Bytte plugger)Oljenivået på automaten og bak sjekkes Slanger etc. i motorrom sjekkes for lekkasjeSjekke reimer / evnt bytte disseSjekke nivået på acKontrollere tomgangKontrollere styring og fjærer, stramming av styresnekkeKontrollere bremser og brekkKontrollere eksosanleggKontrollere kardang m.mKontrollere belter, lys, viskereSmøring av lås osv I tillegg for hver 60.000 km Bytte luftfilter, drivstoff filter og forfilterBytte automatolje og filter Sikkert endel avvik i forhold til din, men noen røde tråder er det sikkert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Står ikke det i serviceheftet ditt da? Gjør det i mitt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts