Guest 500SL Posted April 25, 2005 Posted April 25, 2005 Ja, som tittel sier lurer jeg på hva som egentlig blir gjort på en hovedservice. Greit å følge med på at det som skal gjøres blir gjort..... Quote
Guest Espen Posted April 25, 2005 Posted April 25, 2005 På min diesel er det sikkert litt mindre å gjøre enn på din, men på min fortoner det seg sånn (iflg Haynes): Hver 10.000 km skiftes olje og filter. I tillegg bytte bremseolje hvert år, uansett kjørelengde. (Er det normalt da?) Hvert 3.de år bytte kjølevæske, uansett kjørelengde I tillegg for hver 20.000 km skal:(Bytte plugger)Oljenivået på automaten og bak sjekkes Slanger etc. i motorrom sjekkes for lekkasjeSjekke reimer / evnt bytte disseSjekke nivået på acKontrollere tomgangKontrollere styring og fjærer, stramming av styresnekkeKontrollere bremser og brekkKontrollere eksosanleggKontrollere kardang m.mKontrollere belter, lys, viskereSmøring av lås osv I tillegg for hver 60.000 km Bytte luftfilter, drivstoff filter og forfilterBytte automatolje og filter Sikkert endel avvik i forhold til din, men noen røde tråder er det sikkert Quote
TEH Posted April 25, 2005 Posted April 25, 2005 Står ikke det i serviceheftet ditt da? Gjør det i mitt... Quote
Recommended Posts