ruditurbo Posted November 27, 2016 Posted November 27, 2016 Hei Noen som har litt erfaringer å dele med ang s320cdi? Tenker på stander problemer osv? Disse ruster på lik linje som E-klasse samme årgang eller? Quote
E_S Posted November 28, 2016 Posted November 28, 2016 Dessverre en rustbørse som er grisedyr å reparere og som har både store rustproblemer, elektriske problemer og problemer med luftfjæring. Trå varsomt og let etter et bra eksemplar, de billige vil du angre på.. Quote
ruditurbo Posted November 28, 2016 Author Posted November 28, 2016 Ruster på lik linje som resten av samme årgang kjelker da elle? Flere som sier at der en del problem med det eletriske, noe spes da som er et vanlikt problem? Quote
Khan1 Posted November 28, 2016 Posted November 28, 2016 Jeg har i løpet av de årene hatt 6 stk w220 hvorav 3 har vært s320 cdi. Prefacelift bilene ruster akkurat som w210, men finner du en bil som er godt ivaretatt vil de som regel ha lite rust. Rusten er som regel overflaterust som kan utbedres slik at det holder en stund. Personlig har jeg aldri brydd meg så mye om rust når jeg skal kjøpe en slik bil. Det viktigste er teknisk stand og servicehistorikk. Av de bilene jeg har hatt så har jeg aldri hatt noen alvorlige problemer med elektronikk. Slitedeler har måttet byttes akkurat som på alle andre biler. Man må sjekke om alt utstyr fungerer og selvfølgelig se om det ikke er noen feilmeldinger. Det bør merkes at rundt 200000km er en del deler i forstillingen klare for å byttes. Samt airmatic dempere og kompressor bør sjekkes hvis bilen har gått 200000 eller mer. I tillegg bør varmeapparatet sjekkes, har merket særlig på cdi biler at duoventilen blir dårlig når bilen har gått over 200000km. Termostat er også et svakpunkt på cdi biler da det medfører at de bruker lang tid på å bli varm. Alt i alt synes jeg w220 er nydelige biler, men jeg foretrekker bensin fremfor diesel. Når det gjelder vedlikeholdskostnader så ja, det er dyre deler. Men har man mulighet for å skaffe deler fra England eller Tyskland via ebay så koster det like mye eller mindre enn en E-klasse. Så kjøp og nyt luksusen, men sjekk bilen nøye. Quote
ruditurbo Posted November 28, 2016 Author Posted November 28, 2016 Hei Khan1 Tusen takk for et lit mer utfyllende svar Skal leite etter en cdi til våren, liker med diesel en bensin. Noen tips på å kunne sjekke demperen å kompressoren på da? Quote
Khan1 Posted November 29, 2016 Posted November 29, 2016 Du trykker 2 ganger på knappen med støtdemper på og etter ca. 30 sek så trykker du på heveknappen. Da skal bilen heve seg fullt innen 1 minutt, bruker den lenger tid er det tegn på at demperne begynner å bli slitne. Samtidig hører du etter om pumpen lager noen ulyder. Som regel skal du nesten ikke høre pumpen. Lykke til med jakten Quote
Recommended Posts