Paamyr Posted November 22, 2016 Posted November 22, 2016 Hei Har en Mercedes W211 220 cdi 2004 mod. Fikk feil med ESP i display. Kjørte de en styrevinkeltest med diagnoseapparatet, etter dette kom Abs lampen opp. Når jeg leser Feilkode nå står det Road test aktiv. Hvordan får jeg resette dette. Har prøvd med rattet begge veier. Kjørt 8 tall i mange timer, men lampen lyser. Når jeg leser av vinkelen på rattsensoren er den ca. 69 grader når rattet er helt rett. Er det mulig å ta løst rattet og justere selve sensoren. Hjelp hvis noen har tips. Nb før denne feilen oppstå begynte den automatiske funksjonen på blinklysbryteren og kneppe. Quote
KennethJ Posted November 22, 2016 Posted November 22, 2016 Jeg tror ikke man får justert noe på styrevinkelsensoren egentlig, det er ikke bare en sensor men en sensor med en slags kabeltrommel også (for multifunksjonsrattet og airbag og sånt) Det er mulig man må ha diagnose for å sette i gang kalibrering når det ikke er en nyinstallert enhet? Da jeg byttet var det bare å følge instruksjonene som står på selve styrevinkelsensoren. Feil med blinklysbryter er ikke direkte uvanlig, jeg har selv byttet på min (jeg har også byttet styrevinkelsensor da den begynte å tulle). Begge deler er absolutt overkommelige oppgaver, for å bytte styrevinkelsensor må man åpne opp så blinklysbryteren er helt åpen og tilgjengelig og lett å bytte. Jeg mener jeg lagde en DIY som jeg la ut i riktig del av forumet her.. På bilen min hadde jeg to feilindikasjoner som gikk mot styrevinkelsensor. -SRS-feilmelding tente seg og la skylden på airbag i rattet. -ESP-feilmelding tente seg ved sving like etter start noen ganger, ved avlesning av feilkoder med stardiagnose fikk jeg opp melding på styrevinkelsensor. Quote
mbgal! :O Posted November 23, 2016 Posted November 23, 2016 Hei, bilen din er nok I Dyno mode. Dette skrur du av I instrument panelet.👍 søk Dyno mode w211 så finner du ut kordan du Gjør dette 😉 Quote
Recommended Posts