Thorandre93 Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Hei. Holder på og bygge om en w202 180 til 240v6. V6en kommer fra en w202. Skulle heise motoren inn i bilen men den passa ikke. Pga manifoilen kom bort i servopumpa. Må jeg demontere noe. Ta av dynamo eller stab staget eller noe når jeg senker den ned? Kan ikke ta ut servoen pga den kommer jeg ikke til med motoren i. Når jeg tok ut motoren demonterte jeg ikke noe. Skal jo passe pga samme karosseri Quote
Thorandre93 Posted November 21, 2016 Author Posted November 21, 2016 Servopumpa sitter på bilen. Er ikke mulig og ta den på når motor er i. Quote
tommern57 Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Servopumpa må vel være foran motor når du senker motor, for den monteres vel på motor med å skyve den inn i sporet bakover? Det er vel slanger på den så du kan trekke den litt fram i motorrommet? Har du evt noe bilde? Quote
tommern57 Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Fra montering av lignende motor. Jeg trakk pumpa fram mens jeg senka motor, og etterpå skyves den bakover så tanken går inn i sporene (se piler) Bildet var ikke helt skarpt når det ble blåst opp så mye Quote
Thorandre93 Posted November 21, 2016 Author Posted November 21, 2016 neinei, beklager, jeg mente styresnekka som sitter i bilen! de er den som kommer bort i manifoilen på venstre siden.. blandet snekke med servopumpe.. skal prøve og finne bilde Quote
tommern57 Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Hvor er motoren fra? Det er spesielle manifolder i c klassen. I bakkant av motoren går de litt rundt toppen på dissa. Quote
Thorandre93 Posted November 21, 2016 Author Posted November 21, 2016 motoren kommer fra en w202 stasjonsvogn, og skal inn i en sedan. de er en pre facelift som den skal inn i, v6 kommer fra facelift. men de har ingenting og si, alt er jo likt. måtte ikke skru av noe for og ta den ut heller.. skal vel ikke vere nødvendig og fjerne noe. hvis jeg ikke måtte de for og ta ut? Quote
tommern57 Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Høres merkelig ut. Men hvis du har begge bila tilgjengelig får du bare sammenligne, for det må jo være en forskjell da? Quote
Thorandre93 Posted November 21, 2016 Author Posted November 21, 2016 probleme er at donor bilen er vraka men alt jeg har tatt over er likt rør som gåt langt karrosseriet osv.. men skal snekka ligge over eller under manifoilen? og de kan jo hende jeg er så teit at de mangler noe på motor festene Quote
tommern57 Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Er ikke sikker. Det på bildet var en 210 Prøv å ta en kikk i seldals clk tråd under medlemmenes biler. Kanskje han hadde samme problem? Quote
tommern57 Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Kikk her: http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=73425.60 Ser han også hadde et problem. Send ham en pm. Quote
Seldal Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 motoren kommer fra en w202 stasjonsvogn, og skal inn i en sedan. de er en pre facelift som den skal inn i, v6 kommer fra facelift. men de har ingenting og si, alt er jo likt. måtte ikke skru av noe for og ta den ut heller.. skal vel ikke vere nødvendig og fjerne noe. hvis jeg ikke måtte de for og ta ut? Har du automat så vil du sikkert få et kjempe problem hvis du ikke har tatt med ledningsnettet og veksleren fra donorbil. Hvis du har automat, hvilke girkasse styring har du tenkt å bruke? Quote
Thorandre93 Posted November 22, 2016 Author Posted November 22, 2016 har tatt over hele nettet fra donorbilen:) var automat ja, men har montert manuell kasse.. har også alle styreenhetene. men har sjekket litt og de skal ikke være så alt for mye jobb å jukse den til så den står i p hele tiden så jeg får start på den og bruke manuell Quote
tommern57 Posted November 22, 2016 Posted November 22, 2016 Det er mulig du må ha mer enn konstant park. På dissa bila har du som regel ei turtallsperre på 4000 når bilen står i P eller N. Så mulig du må kunne simulere D også. Quote
Thorandre93 Posted November 22, 2016 Author Posted November 22, 2016 kassen tar jeg når motoren er på plass.. men har funnet ut at de er snekka som er problemet siden jeg ikke får motoren oppi, og tenkte og bytte ut snekka til et tannstang.. istede for og bytte snekke og skjære i bilen.. er de best med tannstang fra en w203 eller noen andre som kan passe bedre? Quote
tommern57 Posted November 22, 2016 Posted November 22, 2016 Det er vanskelig å si. 203 evt kanskje 210? Må se litt på montering og dimensjoner. Quote
Seldal Posted November 22, 2016 Posted November 22, 2016 210 tannstang blit alt for stor og styrestag vil ta i bærearm når du jekker opp bilen. Ang turtallsperra, så bør det gå greit da motorstyringen leset farten på bilen gjennom abs enheten og ikke girkasse styringen, så da vil den sperre når bilen står stillt å vil fungere hele registere når du triller. Quote
Recommended Posts