2801 Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 For en stund siden tenkte jeg å senke min 96 mod E 200. Hadde mest lyst på org Avantgarde fjærer, men i følge leverandør hadde han veldig god erfaring med H&R. Det jeg var mest skeptisk til var at bilen skulle bli for "stumpete" . Etter montering ble det fin høyde på bilen,senket ca 35 mm, men litt misfornøyd med komfort på dårlig vei . Jeg vet at man ikke kan få i pose og sekk, men samtidig er det jo synd å ødelegge den utrolige fine komforen som er org i disse bilene. Spørsmålet mitt er : er det noen der ute som har noe erfaring med Org Avantgarde fjærer kontra etter markedfjærer ??
TEH Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Blir vel et litt difust svar men avantgarde plasserer seg mitt i mellom konvensjonell senking som du har gjort og vanlig classic/elegance høyde. Sånn komfortmessig altså. Min bror har gjort det på sin 210 og er kjempefornøyd. Skal ha avantgardefjærer på min 211 til sommeren og vil ikke tenke tanken på verken Eibach eller H&R fjærer. Hadde Eibach senking og gule koni dempere på min forrige bil (S202). Lå som det berømte strykejernet på veien, men komfort var blitt til fremmedord
Jørn Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Kjører selv S210 Avantgarde! Har justert (Lavere) ved å bytte gummiputer mellom fjær og fjærfeste. Bilen er mer enn lav nok,og helt super kjørekomfort.Har også Bilstein Sport dempere foran. Anbefaler slike fjærer fremfor andre senkefjærer. Min erfaring med andre fjærer,er at du kan få bilen lavere,men dette går drastisk ut over kjørekomforten.Stivt og stumpete. Mitt valg hadde vært enkelt: Orginale Avantgardefjærer! Koster ikke mere enn ett bra senke sett heller! Lykke til!
2801 Posted January 14, 2007 Author Posted January 14, 2007 Takker for greie svar. Det var jo dette jeg ville høre!! . Da blir det Avantgarde fjærer ti sommeren. Har nå 1`er pute foran og 4`er pute bak, tror det blir 1`er bak også, er litt høy i rompa nå.
Jørn Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Dette med puter må man ta etterhvert. Er ikke likt fra bil til bil. Jeg kjører med 2èr puter foran,da 1èr ble for lavt. Men jeg kjører 1èr bak,men synes fortsatt den er litt høy. Har justert nivåreguleringen 100%,så skal jeg ha det lavere,da må jeg finne på no!
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now