Jump to content

Bensinproblemer?

Guest Christian Balchen

Recommended Posts

Guest Christian Balchen
Posted

MB 200e

Modell: 1987

Manuell gir.

Km: 330 000

Hei.

Jeg har i den siste tiden hatt endel problemer med min 200e. Den har siden jeg fikk den for 3år siden hatt en tendens til å plutselig stoppe under kjøring, helt uten forvarsel. Dette kan godt skje ganske raskt etter oppstart, men like gjærne etter å ha kjørt i 2 timer. Dette forekommer egentlig ikke så ofte, men føler at dette kanskje er nyttig informasjon til mine videre problemer.

Nå i det siste har den vært ganske lett å starte, og det virker som om autochoken kommer på, men så plutselig stopper den(etter kort tid). Når den da stopper er det ikke mulig å få fyra den igjen. Prøver jeg med litt startgass så virker det som om den kun går på den, og stopper igjen etter noen få milisekunder.

Den har også i den siste tiden etter jeg faktisk har fått start på den gått veldig merkelig når den har vært kald. høyt turtal lavt turtall i bølger, og blien blir kvalt om jeg prøver å gi noe særlig med gass.

Har også hatt problemer med at bilen stopper etter å ha gått på tomgang i 10-15 min, og da vil den ikke starte igjen. Må vente ca 30min før den starter igjen, og da virker den helt normalt igjen Rolling Eyes.

Det er også på denne bilen ganske sterkt vakum i bensintank når jeg åpner lokket. (etter å ha lest i andre tråder skjønte jeg at dette kanskje var nyttig info)

Nakkestøttene i baksete på denne bilen sluttet også å virke nå som kulda kom, De bare poppet ned i holderen sin, og vil nå ikke låses opp i opprettet possisjon. Tydelig at det er noe vakumproblemer?

Takker for all hjelp.

Christian.

Posted

Når bilen stopper, og du vrir tenninga til startposisjon (uten at du kinner motoren), hører du da at bensinpumpa starter i noen sekunder og bygger opp trykk? Jeg hadde problemer med dårlig kontakt på bensinpumpereleet og fikk problemer lignende de du har. Releet sitter bak batteriet, det står 4-cyl og kickdown på det regner jeg med.

Guest Christian Balchen
Posted

Hører pumpa gå ja.

Idag kom mildværet og jeg tenkte jeg skulle prøve å starte den igjen. Den startet helt fint, og har gått helt fint i hele dag. Så det er tydelig noe kaldstartsmekanisme som feiler. Hvor sitter isåfall dette?

Eller kan det ha vært kondens?

Posted

Jeg tror ikke det er kaldstartsdysen som er problemet ditt siden den går bare noen få sekunder etter start.

Hvor mye av tenningsdeler har du sjekket? Plugger, rotor, pluggkabler, fordelerlokk og coil. Dessuten kan det veldig godt hende at du har problemer med overspenningsreleet ditt!

Guest Christian Balchen
Posted

Men ettersom bilen tenner og går helt fint, kan jeg da ikke skjønne at dette skulle være ett problem? Overspenningsreleet derimot det kan være ett alternativ. Ikke at jeg har noe peiling på hva eller hvor det er :P. Men etter å ha lest utallige tråder har jeg skjønt at det kan være ett problem. Hvor sitter det på min bil? Kan ikke se at jeg hadde noen sikring som var til det heller. Om det ikke kalles noe helt merkelig på Engelsk da  :?

mvh Christian

Posted

Det sitter bak batteriet ditt. Det sitter en plastikkplate foran som du må ta ut. Da ser du en liten blank sak som er rød på toppen og som har en eller to sikringer.

Kan også være smart å sjekke batteriet og ladespenningen.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...