Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, jeg har en W211 kjørt ca 216.000km. Motorlyset lyser og med en OBD så har jeg fått opp følgende:

P2641 Torque Management Feedback Signal B

P2626 O2 Sensor Pumping Current Trim Circuit/Open bank1 Sensor 1

Og to det står CURRENT FAULT på

P0471 Exhaust Pressure Sensor Range / Performance

og P1407 (har ikke mer info om den)

Jeg lurer på følgende.. eksos trykksensoren ble byttet i sommer pga samme feil. Feilen var vekke,men kom igjen kort etter.

Bilen er veldig daug å kjøre når feilen er der,men tar jeg vekk feilen OBDen,så oppfører bilen som normal. Kan dette tyde på dårlig sensor, eller er det trykket som er for høyt? Hvorfor oppfører bilen seg normalt i noen dager,hvis jeg fjerner feilen?

Han på bilverkstedet tror kanskje jeg må bytte DPF, rundt 15-18.000kr kostet det sa han.

Har byttet sensor to ganger nå

Turboen er også byttet

Noen her inne som kan hjelpe meg?

Posted

Ville kodet bort hele DPF..

Vi bør vel ikke oppfordre til lovbrudd her inne..?

Hvordan i alle dager skulle dette være lovbrudd om jeg tør spørre ? :shock:

Det er svært sannsynlig at typegodkjenningen i dette tilfellet spesifiserer at bilen har partikkelfilter, da vil det være ulovlig å koble det ut.

Dersom bilen er typegodkjent både med og uten vil man være avhengig av å få endret tekniske data i autosys slik at de er overens med hvordan bilen rent faktisk er.

Posted

Hei.

En nabo av meg fikk også opp motorlys, var på verksted og fikk besked om og bytte partikkelfilter,Etter en  sjekk fant vi sprekk i turboslanger tapet de og etter en lang køretur var alt i orden, start der

Posted

Enig med Tonny, sjekk alt av slanger mellom turbo, intercooler og motor for lekkasjer før du gjør noe drastisk.

Har ved to tilfeller hatt lignende symptomer som deg; Den ene gangen hadde slangen fra intercooler sprukket, og den andre gangen var det spjeldene for eksosresirkulering som hadde hengt seg opp.

Posted

Hadde samme symptomene på min 212 i sommer. det var trykksensoren de byttet første gang hos meg også. Deretter tempsensor, og så partikkelfilteret. Etter at feilmeldingene da nok en gang rettet seg mot differensialtrykk sensoren, så fant de ut at det var på grunn av brudd i en ledning inn til computer...

Du kan lese om den historien her.

Du burde prøve noe slikt før du bytter selve filteret. Det virker å være litt for tidlig å bytte filteret ditt, kilometerstanden tatt i betraktning... Blir det til at du likevel kommer dit, så er det mange fine brukte filtere rundt om på høggerne både i Norge og Sverige, men sannsynligvis så finner du de billigere nye på eBay i Tyskland.

JHH

• 11 months later...
Posted

Hei, har nettopp hatt bilen på service nå.. der tok de å flushet DPFen med Tunap 131 dpf cleaner, feilkoden var vekke i 3-4 dager,så var den der igjen. Akkurat som om jeg resetter den med min OBD..

Noen som vet om noen i Sunnhordlands området som bytter DPFer?

Har også lekkasje på drivstoffslangene, det drypper litt av de, noen som har erfaring med å teipe disse?