MercedesW124 Posted November 15, 2016 Posted November 15, 2016 Har et problem med min 300E som ikke vil starte. Motoren går rundt. Prøvde å starte den uten bensinpumperele da startet den opp et par sekund før den stoppet igjen, og da jeg koblet til bensinpumperele igjen vil den ikke starte. Får den for mye bensin?.. Quote
FrodeS Posted November 16, 2016 Posted November 16, 2016 En 1990 300TE som jeg kjøpte sammen med en kompis for mange år siden oppførte seg også sånn. Fikk alt for mye bensin. Hvis vi jukset til og satt bensinpumpereléet ut og inn, mens en satt og jobbet febrilsk med gassen, var det mulig å få den til å gå såvidt. Byttet hele klædden med luftmengdemåler og sånt fra en 260, så ble det bra. Quote
Stig Posted November 16, 2016 Posted November 16, 2016 Sprekk og eller tørr gammel o-ringspakning i rotorhuset, med påfølgende fukt og irr? Quote
MercedesW124 Posted November 16, 2016 Author Posted November 16, 2016 Sprekk og eller tørr gammel o-ringspakning i rotorhuset, med påfølgende fukt og irr? Har vært inni der å fjernet irr Quote
Jørgen F.J Posted November 16, 2016 Posted November 16, 2016 Hadde noe lignende symptom på ene min.. prøvde da ikke med noe bensin relet.. men startet såvidt, og stoppet.. som oftest startet den ikke, hørte ikke ut så den tente engang. da var det utrolig nok ene vacumslangen til tomgangsregulatoren som var hoppet av. satte den på igjen og alt ok. Disse slangene er også kjent for å bi sprø å sprekke. Quote
Recommended Posts