Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tittet under 300E her en dag, på jakt etter klunk og en bensinlekkasje. Begge deler var enkelt å finne, og lekkasjen grei å fikse. Noen kobberpakninger til bensinpumpa som måtte pusses ned og godsnakkes litt med.

Det ser ut til at opphengslageret til mellomakslingen kan være litt på overtid. Det var flere cm slakk der, som den kan løftes opp og ned.

Jeg ser for meg å bytte på TDT'n min også. Den har gått vel dobbelt så mye, så det er kanskje på tide der også.

Vanskelig å bytte? Noe spesialverktøy som trengs?

Posted

Husker ikke helt hvordan den satt fast på aksling, men brukte ingen spesialverktøy.

Tror jeg koblet av akslingene på diff siden og dro ut bakre del av akslingen.

Mulig eksosen kommer i veien. Gjorde dette ved motorakifte, så husker ikke nøyaktig.

Leger ved et bilde jeg knipset nå så jeg står under bilen.

DSC_0438.thumb.JPG.da105ea5d6c16176512f2b2cc5f7bff9.JPG

Posted

løsne fra diff, løsne opphengslagret, løsne den store mutteren og korte inn akslingen da kan du ta ned bakre del og fremre del kan stå i igjen. akslingen må jo uansett deles for og bytte lagret, men akslingen må altså kortes inn for og få den ned fra diffen

Posted

Ny handletur. Oppheng med lager handlet inn. Får ta en bil av gangen. På TDT har jeg ingen ulyder derfra som jeg vet om, men har aldri sjekket etter slakk. Kan jo være artig å se hvordan det ser ut etter drøye 600k. Det blir en liten sjau der med bunnpanne på automaten, hjullager høyre bak, og da også nytt blekk, nye bremsesko begge sider, håndbrekkwirer, mekanismen til brekket oppunder bilen, og de mekanismene som dytter ut bremseskoene. Sikkert greit å ta alt på en gang når en først holder på. Mulig diffen blir byttet også. Hjullager er vel det jeg gleder meg aller mest til.