FH Posted November 14, 2016 Posted November 14, 2016 Hei, Har fått et problem som haster, håper noen her vet hva det kan være. For 3-4 uker sider hente det 2-3 ganger at når jeg skulle ut av et veikryss fikke jeg ikke svinget nok. som om rattet låste seg litt. I dag klikka styringen helt når jeg skulle kjøre ut av gården. Rattet bare hakket. Det er ikke noe spesielt punkt det skjer på rattet når jeg svinger. Håper noen her vet hva det kan være Quote
Rockeren Posted November 14, 2016 Posted November 14, 2016 Har du sjekket servoolja? At det er nok olje, og om pumpa virker? Sent fra min F8131 via Tapatalk Quote
Stig Posted November 14, 2016 Posted November 14, 2016 Hakking i rattet er typisk lite eller ingen servoolje. Evt slakk eller fraværende viftereim. Har styringa ult i det siste? Eller viftereima? ATF DX III er det vanlige å fylle. Husk bytt filter også! Quote
FH Posted November 15, 2016 Author Posted November 15, 2016 Har nå sjekket olja og den er fylt opp til max. Hvordan kan jeg sjekke om pumpa virker? reimen er der og den har aldri hylt Quote
Olaf Posted November 15, 2016 Posted November 15, 2016 Den reima er grovere og stivere enn dynamo/vannpumpereima, og pleier ikke å hyle, den glipper litt isteden. Jeg hadde nylig samme problem med rykking i svinger, som viste seg å være en utrolig slapp reim! Den er litt kronglete å stramme, du må løsne 3 bolter/muttere. Jeg går ut fra at du ikke har justert selve styresnekka i det siste, hvis man justerer bort for mye slakk, så vil den etterhvert knipe i kulekretsløpet. Her ligger det verkstedhåndbøker og masse tips hvis du behøver det: Samling av W123 linker, mange av dem dekker også andre modeller Med vennlig hilsen, Olaf Quote
Recommended Posts