Jump to content

Recommended Posts

Posted

Må nok absolutt si meg enig med Alex!! Jeg synes det blir renere og penere med Avantgarde-grill innsats. Men, det er jo DU som skal like DIN bil, Loke :wink:

Posted

Ikke at jeg har noe med det å gjøre, men siden du spør: Jeg synes ALDRI det gjør seg med "lastebilstjerne" på en personbilgrill. Har aldri skjønt den moten der. Stor stjerne hører hjemme på sportsversjonene med integrert grill, og panserpryd-stjerne på tradisjonell fremskutt og krommet kjølergrill. Men så er jeg 38 år gammel også, da...  :?

MVH Tore

Posted

Originale 124-griller er grå, men det er jo mange som har satt på såkalte Avantgarde-griller på bilene sine. Dette er ikke originalt, bare noe andresorts jallaprodukter i likhet med "lastebilgrillen" som er avbildet først i denne tråden :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Posted

Helt vanlig fenomen det der ja. Av med grillen, av med kromlistene og en lakkboks med sort matt, og spray ivei. Uten noen form for forarbeid, så holder det ca et år før det trengs en ny omgang :lol:. Gjorde dette selv på alle mine biler, inntil jeg oppdaget Avantgarde-grillen :lol: :lol:

Posted

Formulerte meg litt feil her, det er ikke min bil. men en 202 som er til salgs. jeg likte grillen men kunne vært forruten den store stjerna.

Beklager den klønete fremstillingen  ](*,)

Avantgrillen er skjit fiin den, men kunne tenkt meg noe annerledes  8)

Posted

[quote såkalte Avantgarde-griller på bilene sine. Dette er ikke originalt, bare noe andresorts jallaprodukter

Så hvis man går til BOS og kjøper såkalr 600 eller avantgarde grill til f.eks. 124 bil så får man andresorts jallaprodukt... Nytt for meg....?? Men man lærer stadig..

Posted

Når jeg kjøpte avantgardegrill til w201 og senere til w124 så var dette en W140 S600 grill som var tilpasset. Jalla er det ikke, men heller ikke orginalt. Smaken er som baken.

Posted

Originale 124-griller er grå, men det er jo mange som har satt på såkalte Avantgarde-griller på bilene sine. Dette er ikke originalt, bare noe andresorts jallaprodukter

At original S600 / 600SE - grill skal være andresorts jallaprodukt var nytt for meg.

Posted
Jeg tenkte ikke på "Avantgarde" utgaven. Bare at det er noen originalgriller som er sorte i stedenfor grå, men jeg skjønner det slik at de skal være grå???

Jfr. bilen til f.eks FRODE

Grå grill ser bare gammelt og slitt ut, og de er ikke slik når de er nye, de er mørkegrå og blir lysere med årene i sol og dritt.

En svart grill ser både bedre ut og øker kontrasten mellom crom og plast.

Og med riktig forarbeid og lakk Charlie så hadde du sluppet å gjøre det hvert år...... men man lærer så lenge man lever ikke sant.... :wink: :wink: :wink:

Ellers så kan jeg si at den 202`en der, uten noen stjerner hadde blitt fin, dvs kun svart grill uten alt dilldallet....riv av stjerna og sparkle igjen hullet, det samme med grillen......hva skal en med alt det crommet..... vi er i 2007 nå...ikke 1980.... 8)

Posted

Originale 124-griller er grå, men det er jo mange som har satt på såkalte Avantgarde-griller på bilene sine. Dette er ikke originalt, bare noe andresorts jallaprodukter

At original S600 / 600SE - grill skal være andresorts jallaprodukt var nytt for meg.

Hehe, regnet med å få noen reaksjoner på denne. Men et innlegg med  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: etter seg bør vel ikke tas altfor bokstavelig eller?

Posted

Hvis man gjør det riktig og bruker høykvalitets tokomponente produkter og korrekt plastdelsgrunning vil en grill lakkert sort matt holde lenger enn det rustbefengte karrosseriet på en gjennomsnitts 210 eller 202 bil  :D

Personlig synes jeg de grå grillene ser malplassert ut, når alle ander plastdetaljer er sorte. Men dette er jo smak og behag da.

Men jeg synes det blir mer helhet når grillen også er sort. Har gjort dette på alle biler jeg har hatt og vil fortsette med det. :wink:

Posted

Jeg kan si det slik at jeg ikke er noen fan av denne grillen...

Denne bilen var så vidt jeg vet eid av et av våre medlemmer før. Har sett den flere ganger i Lillestrøm området.

Posted

Hehe!! Denne grillen ble levert av oss i SB Agentur/ "Luxusline" i sin tid :lol: :lol:.

Den kunne fåes med både stående og liggende riller til flere Mercedes modeller. Jeg hadde på den tiden en 1981 modell Mercedes Benz 380 SEL som jeg satte på en slik grill, men jeg valgte den liggende versjonen. Dette var før Avantgarde-grillen kom på markedet, så dette var nesten det eneste alternativ til å lakke grillen sort eller kjøpe innsats med stor stjerne i.

Her er det et bilde av min 1981 Mercedes Benz 380 SEL. Skal komme tilbake til denne ved en senere anledning i medlemmenes biler.

3.jpg?t=1169371265

• 2 months later...
Guest stian
Posted

Jeg stemmer på avantgarde grill på sedan, bortsett fra.... W203 c klassen, dekkportalen.no leverte en griseheftig helchromet grill med original stjerne i til en i gaten min. Chromede flenser og alt.

Posted

Jeg stemmer på avantgarde grill på sedan, bortsett fra.... W203 c klassen, dekkportalen.no leverte en griseheftig helchromet grill med original stjerne i til en i gaten min. Chromede flenser og alt.

Ja, da venter vi jo bare på bilder!!! 8)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...