Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en syyykt irriterene liten skrangle/klakkelyd fra venstre siden, helt like lyden av slitt casterstag sånn dempet metall mot metall lyd, innenfra høres det ut som et løst plastdeksel som ligger å vibrerer. Høres når man kjører på små ruglete vei.

Byttet caster på begge sider i sommer, hadde den på bukken på verksted igår sjekket og jigget alle oppheng, armer, bruer osv, ingen slakk.

Eneste man ikke får sjekket med hjula i lufta er vel bærekuler så må ha belastning fra hjulene? Men igjen, det gir vel ingen slik lyd?

Var inne på den delen tidligere høst som knirker i lave hastigheter når man vrir på rattet, den mansjetten som ofte slites hull i og blir tør, hva var det igjen?

Alle mulig gode å dårlige forslag mottas med takk.

Hilsen kokko

Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted

sjekk tannastanga du.

var en s211 her som det var en skrangle/klonke lyd på i dumper (også veldig små) som flere verksteder ikke fant ut av, der var det i tannstanga. Det er langt ifra uvanlig at det er slakk opp og ned på de.

Posted

Ca 5 timer hvis det er samme jobb som på en W212.

Ser lenger opp at dempere nevnes. En kollega av meg med en W211 med ca 400k km på telleren fikk også klunkelyd på sin når han kjørte over små ujevnheter. Der var det demperne som var synderen.

Posted

Jeg tror det er en sjanse for at det ikke er tannstang også. Det er nøyaktig samme symptomer som jeg hadde.  Og det var selve demper som var dårlig.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Posted

Da skal jeg sjekke demper i første omgang. Noe mer konkret om hva som forårsaker lyden, hvor på demperen det kommer fra?

Posted

På den jeg nevner så var det mulig å framprovosere lyden med å slå med gummiklubbe på tannstanga. Å slå på stagg ++ ga ikke noe utslag

Sent fra min D5803 via Tapatalk

• 1 month later...
Posted

sjekk tannastanga du.

var en s211 her som det var en skrangle/klonke lyd på i dumper (også veldig små) som flere verksteder ikke fant ut av, der var det i tannstanga. Det er langt ifra uvanlig at det er slakk opp og ned på de.

Kan se ut som du har rett.

Hva kan dette koste å bytte?

Delepris?

Antall timer?

Posted

F.eks 124 har snekke(de gamle hadde gjerne det),å det er en relativt liten del med drev inni og rattstammen inn i den ene enden og en arm på den andre som staggene til hjulene sitter på. Så 210 og nyere er det en tannstang. Det er du drev i "enden på rattstammen" som går ned på en stang med tenner. Her er endeleddene sett på denne stanga. Snekke kan strammes da den blir slitt, det kan ikke tannstang, ihvertfall ikke den på 210 og 211 etter det jeg vet

Sent fra min D5803 via Tapatalk