Jump to content

Rockeren's første Mercedes!2010 E350CDI 4matic :D Til salgs!

Recommended Posts

Posted

Ny på forumet, ny i klubben og ny med Mercedes! Har tidligere vært blodfan av Volvo, men så tok fornuften et ballespark på meg og jeg kjøpte Toyota Avensis!Så ble jeg lei den, og tenkte at NÅ skal jeg ha meg BIL. Stor og romslig, god comfort, diesel, stor motor og ok driftsutgifter. Snakka med flere og valget falt på Mercedes. Og ikke hvilken som helst heller, det ble en E-klasse stasjonsvogn, 350CDI 4matic. Handlet hos DTE systems i Hunndalen og er storfornøyd! Utstyrslista blir etter hukommelsen da jeg ikke har den fra forhandler eller tilgang på den. Kanskje noen har mulighet til å være behjelpelig med det? Husker ikke alt i huet :P WDD2122891A180974 er understellsnummeret.

Bilen ble importert av DTE i 2013 om jeg ikke husker helt feil, og har vært eid av en i trøndelag. Godt holdt og fin i lakken. Ble i 2015 behandlet med Scandicshine Cosmos(?) lakkforsegling.

For en fantastisk kjøremaskin. Sitter og gliser hver gang jeg tråkker på pedalen :D

Får vel slenge ut noen bilder da, noen fra annonsen fra DTE, og noen jeg tok sjøl etter å ha henta den.

WDAGi.jpg

1yhvw.jpg

BMZub.jpg

wRTLF.jpg

W90Kl.jpg

o6R15.jpg

ZADP3.jpg

ckfyg.jpg

q4IG.jpg

QtRPF.jpg

I2yW1.jpg

Dx2jZ.jpg

F40ae.jpg

q4nKj.jpg

tz36m.jpg

nBJZb.jpg

JOvLG.jpg

IbdfG.jpg

jbXna.jpg

UEdMB.jpg

hw0Y.jpg

MzihO.jpg

A4MC.jpg

28DnQ.jpg

Adsjo.jpg

VeDw.jpg

mbFs1.jpg

9ZplO.jpg

V32r0.jpg

8VrXk.jpg

tPKu.jpg

xy4rW.jpg

xSOWa.jpg

6sO4Z.jpg

s72wT.jpg

62mCo.jpg

OS2GX.jpg

ESH89.jpg

OteTw.jpg

0AZeh.jpg

3A8Us.jpg

mzo.jpg

TvrxR.jpg

sh4Aw.jpg

Ur9y6.jpg

9kA5G.jpg

MCqDu.jpg

xXljP.jpg

xS7JK.jpg

92jIb.jpg

NZAp5.jpg

dmekI.jpg

UJdFm.jpg

dLKR.jpg

GDFN8.jpg

thVG.jpg

tNOV.jpg

EOBPz.jpg

boQNS.jpg

IpJO6.jpg

UAcxy.jpg

H5YCF.jpg

IYhyC.jpg

z4iKS.jpg

7GPJu.jpg

V8f0.jpg

3gqKf.jpg

PFfZr.jpg

kPmFj.jpg

nwCz.jpg

9ohT.jpg

zUfwm.jpg

snV9H.jpg

vCtJP.jpg

tL2Rp.jpg

4yC9q.jpg

qoLD1.jpg

1OQLa.jpg

6vPqy.jpg

ui86U.jpg

RDFPK.jpg

OxJu.jpg

kxwYj.jpg

zmS13.jpg

o5qp1.jpg

Mj4pB.jpg

Ble mye bilder men det tåler man vel :P

Første jeg har gjort med den, er å kjøpe gummimatter til den slik at jeg slipper å ødelegge stoffmattene i vinter.

Har også planer om å kjøpe bagasjeromsmatte :)

Må opp til DTE og få bytta luftbelger eller dempere bak da den siger ned over natta bak.. Heldigvis 6 mnd/6000km garanti :D

Måtte også bytte kjølevifte uka etter jeg kjøpte den, da den plutselig fant det for godt å si "takk for meg". Det ordnet DTE på garanti det også :)

Posted

Grattis med deilig kjøremaskin.

Sales name E 350 CDI 4MATIC

Order number 0 9 203 00635 (Destination: Branch Regensburg)

Delivery date 19 02 2010

PAINT1 197U OBSIDIAN BLACK

Interior color 254A LEATHER - BROWN

Engine 642856 40 935118

Gearbox 722962 02 596554

General data for model code 212289

Parameter Value

030 ELECTR. REGULATED DIESEL FUEL PUMP

050 AEJ 19/2

108 CONTROL CODE MARKETING

110 FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER

197U OBSIDIAN BLACK

1P1 CONTROL CODE MARKETING

200A LEATHER

202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN

213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING

229L GERMANY

230 PARKING GUIDANCE

236 DAY DRIVING LIGHT

254A LEATHER - BROWN

255B No code designation available

260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION

260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH

277 SPORTS STEERING WHEEL

279 ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION

282 THROUGH-LOADING FEATURE VIA ARMREST IN REAR

287 THROUGH-LOADING FEATURE

291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)

294 KNEE AIRBAG

2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY

302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN

332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN

386 UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE

401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL

409 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT AND RIGHT

414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION

427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED

428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED

474 DIESEL PARTICULATE FILTER

477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER

513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION

518 UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)

51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM

527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION

550 TRAILER COUPLING

580 AIR CONDITIONER

600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT

608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)

619 CORNERING ILLUMINATION

622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC

677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION

736 TRIM PIECES - ASH TREE WOOD BLACK (2A70)

772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT

781 18" AMG DOUBLE-SPOKE WHEELS ALL-ROUND

800 AEJ 09/1

840 DARK TINTED GLASS

872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT

875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM

915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2

928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY

950 AMG SPORTS PACKAGE

954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES

967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2

A21 SHIFT BY WIRE

A31 SOFTWARE (INDIVIDUAL)

A36 TORQUE CONVERTER HOUSING AGA

A49 CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS

A52 R- VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3

B12 WHEEL REPLACEMENT TOOL

F212 MODEL SERIES 212

FS COMBI - VEHICLE

G962 TRANSMISSION CODE VERSION 62

GA AUTOMATIC TRANSMISSION

HA REAR AXLE

J52 ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT

K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION

K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING

K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM

L LEFT-HAND STEERING

M005 VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE

M019 SERVICE REPOSITIONED

M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER

M642 V6 DIESEL ENGINE OM642

P35 LIGHT PACKAGE (FFO)

P80 SPECIAL MODEL FLEET PACKAGE

R01 SUMMER TIRES

U01 REAR BELT STATUS INDICATION

U26 FLOOR MATS - AMG

U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD

U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN

V60 SPEED- + LOADINDEX 97Y XL

VL FRONT AXLE HALF, LEFT

VR FRONT AXLE HALF, RIGHT

SPRINGS

Front suspension strut A 212 320 79 13 ,

Front springs A 212 321 23 04 ,

Additional info for engine

Engine 642856 40 935118

AGG_VAR A 642 010 18 43

Variant A 642 010 18 43

Posted

Gratulerer med tøff bil, og som medlem i klubben :-)

Litt mer bil enn en trøtt avensis, det der. Vil tro du ikke blir like fort lei.

Takk :) Nei blir nok ikke lei denne! Men har en tanke om å bytte ut om +- 3 år for da har den gått ca 300.000 og anser det som det "magiske" tallet for å få brukbart igjen for den :)

Meldte meg inn i klubben på Oslo Motorshow så er egentlig betalende medlem. Regner med jeg blir registrert med det når rette vedkommende får ordna med det :)

Sent fra min F8131 via Tapatalk

Posted

Grattis med deilig kjøremaskin.

Sales nameE 350 CDI 4MATIC

Order number0 9 203 00635 (Destination: Branch Regensburg)

Delivery date19 02 2010

PAINT1197U OBSIDIAN BLACK

Interior color254A LEATHER - BROWN

Engine642856 40 935118

Gearbox722962 02 596554

General data for model code 212289

ParameterValue

030ELECTR. REGULATED DIESEL FUEL PUMP

050AEJ 19/2

108CONTROL CODE MARKETING

110FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER

197UOBSIDIAN BLACK

1P1CONTROL CODE MARKETING

200ALEATHER

202BOWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN

213SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING

229LGERMANY

230PARKING GUIDANCE

236DAY DRIVING LIGHT

254ALEATHER - BROWN

255BNo code designation available

260TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION

260BAIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH

277SPORTS STEERING WHEEL

279ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION

282THROUGH-LOADING FEATURE VIA ARMREST IN REAR

287THROUGH-LOADING FEATURE

291PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)

294KNEE AIRBAG

2XXLFEDERAL REPUBLIC OF GERMANY

302BHEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN

332BINSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN

386UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE

401FRONT SEAT CLIMATE CONTROL

409MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT AND RIGHT

414ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION

427AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED

428STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED

474DIESEL PARTICULATE FILTER

477TIRE PRESSURE LOSS WARNER

513TRAFFIC SIGN RECOGNITION

518UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)

51UBLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM

527COMAND DVD APS WITH NAVIGATION

550TRAILER COUPLING

580AIR CONDITIONER

600HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT

608AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)

619CORNERING ILLUMINATION

622HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC

677AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION

736TRIM PIECES - ASH TREE WOOD BLACK (2A70)

772AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT

78118" AMG DOUBLE-SPOKE WHEELS ALL-ROUND

800AEJ 09/1

840DARK TINTED GLASS

872REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT

875HEATED SCREEN WASH SYSTEM

915FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2

928EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY

950AMG SPORTS PACKAGE

954EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES

967COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2

A21SHIFT BY WIRE

A31SOFTWARE (INDIVIDUAL)

A36TORQUE CONVERTER HOUSING AGA

A49CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS

A52R- VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3

B12WHEEL REPLACEMENT TOOL

F212MODEL SERIES 212

FSCOMBI - VEHICLE

G962TRANSMISSION CODE VERSION 62

GAAUTOMATIC TRANSMISSION

HAREAR AXLE

J52ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT

K10SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION

K11ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING

K13CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM

LLEFT-HAND STEERING

M005VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE

M019SERVICE REPOSITIONED

M30DISPLACEMENT 3.0 LITER

M642V6 DIESEL ENGINE OM642

P35LIGHT PACKAGE (FFO)

P80SPECIAL MODEL FLEET PACKAGE

R01SUMMER TIRES

U01REAR BELT STATUS INDICATION

U26FLOOR MATS - AMG

U60PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD

U72DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN

V60SPEED- + LOADINDEX 97Y XL

VLFRONT AXLE HALF, LEFT

VRFRONT AXLE HALF, RIGHT

SPRINGS

Front suspension strutA 212 320 79 13 ,

Front springsA 212 321 23 04 ,

Additional info for engine

Engine642856 40 935118

AGG_VARA 642 010 18 43

VariantA 642 010 18 43

Oh, awesome! Mange takk, var litt ny info der jeg ikke visste at jeg hadde

Posted

Gratulerer med tøff bil, og som medlem i klubben :-)

Litt mer bil enn en trøtt avensis, det der. Vil tro du ikke blir like fort lei.

Takk :) Nei blir nok ikke lei denne! Men har en tanke om å bytte ut om +- 3 år for da har den gått ca 300.000 og anser det som det "magiske" tallet for å få brukbart igjen for den :)

Meldte meg inn i klubben på Oslo Motorshow så er egentlig betalende medlem. Regner med jeg blir registrert med det når rette vedkommende får ordna med det :)

Det ordner seg nok, men send gjerne en e-post til medlemsansvarlig@mbentusiastklubb.no , så blir brukeren din endret til betalende.

Posted

Gratulerer med fin bil, Har lik som jeg kjøpte i februar.

Fortsatt veldig fornøyd, kun en feil på 28.000km og det er skiltlys (ikke byttet enda...)

Posted

Nydelig bil. Gratulerer så mye med en ekte kjøremaskin. 350 motoren er fantastisk, det er vel denne med 231 hestekrefter? Det var jo en voksen km.stand på den så du får oppdatere oss om hvordan det går (snakker av erfaring  :P). Så strøken ut til å ha denne kilometerstanden, så den er nok langkjørt i Tyskland siden den kommer fra DTE, ikke drosekjørt på brosten i Oslosuppen!

Posted

Nydelig bil. Gratulerer så mye med en ekte kjøremaskin. 350 motoren er fantastisk, det er vel denne med 231 hestekrefter? Det var jo en voksen km.stand på den så du får oppdatere oss om hvordan det går (snakker av erfaring  :P). Så strøken ut til å ha denne kilometerstanden, så den er nok langkjørt i Tyskland siden den kommer fra DTE, ikke drosekjørt på brosten i Oslosuppen!

voksen km ? synes den er lav til forhold min 212, jeg har 355tusen på seg, og værst av alt oslo taxi som har gått i ''oslosuppen'' , synes det er mye negativt snakkis ang oslo biler, Har kjøpt min juni 2016 å kjørt snart i 19tusen med den ingen feil så langt.

Btw gratulere med rå kjøremaskin trådstarter  :) 8)

Posted

Takk takk :) Kmstanden bekymrer meg ikke, denne ble tatt inn fra tyskland i 2010 og er godt holdt. Må opp til DTE til uka og fikse nivåreguleringa på den. Siger ned bak over natta.. Og batteriet er dårlig så de bytter det også. På garanti. Er nesten gøy å ha ny bil når det er så lettvint og greit med butikken sånn. DTE får kun tommel opp fra meg iallefall. Min neste bil blir kjøpt hos DTE. Uten tvil!

Men jeg lurer litt på en ting. Under 30 km/t kommer det opp en firkant med P inni displayet under speedometeret. Hva betyr den?

Og music register, er det egen harddisk i bilen det går an å legge musikk på?

Posted

P'en indikerer parkeringshjelp.

Kjør sakte forbi en luke, og så vil det komme lpp en pil ved siden av P merket.

Sett bilen i revers, så vil det komme en melding som spør om du vil ha hjelp. Trykk OK for å følge anvisningene.

Posted

P'en indikerer parkeringshjelp.

Kjør sakte forbi en luke, og så vil det komme lpp en pil ved siden av P merket.

Sett bilen i revers, så vil det komme en melding som spør om du vil ha hjelp. Trykk OK for å følge anvisningene.

Dæven.. Fancy saker... Sjeldent jeg har behov for sånt da jeg er vant med å lukeparkere 17,5 meters vogntog, men det må testes en gang

Posted

Har et annet spørsmål også jeg :)

Når det var rundt 10 minus ute her en periode, så var jeg ute og starta opp for at den skulle tine litt før jeg skulle kjøre. Da la jeg merke til at den gikk litt ujevnt på tomgang i noen sekunder av og til.

Er dette "normalt" og noe jeg bør følge med på om fortsetter for evt å måtte regne med at noe må repareres?

Samt at den har en tendens nå selv i mildvær å dette ned på veldig lavt turtall når jeg setter den i D ved kaldstart. Rett før den stopper liksom. Tenkte jeg skulle høre med de på DTE om det samtidig på fredag, men kanskje noen her kjenner til det?

Er veldig vàr på ting som ikke virker normalt hehe :P

Forøvrig en herlig kjøremaskin og tenker vel den skal få gå over vinteren før jeg monterer tuningboksen fra DTE. Såvidt fått testa litt 4matic-systemet også og det er rått  8) Iallefall for meg som aldri har kjørt noe sånt før så er det bare helt rått  :D

Posted

voksen km ? synes den er lav til forhold min 212, jeg har 355tusen på seg, og værst av alt oslo taxi som har gått i ''oslosuppen'' , synes det er mye negativt snakkis ang oslo biler, Har kjøpt min juni 2016 å kjørt snart i 19tusen med den ingen feil så langt.

Btw gratulere med rå kjøremaskin trådstarter  :) 8)

Jeg vet selv hvordan det er å kjøre i Oslo kontra nord i landet da jeg har bodd både her og der. Veiene saltes ihjel her nede, bilen rives og slites frahverandre blant trikkespor, brostein og elendige veger. Men dette blir vel litt off topic nå ;)

Posted

Har et annet spørsmål også jeg :)

Når det var rundt 10 minus ute her en periode, så var jeg ute og starta opp for at den skulle tine litt før jeg skulle kjøre. Da la jeg merke til at den gikk litt ujevnt på tomgang i noen sekunder av og til.

Er dette "normalt" og noe jeg bør følge med på om fortsetter for evt å måtte regne med at noe må repareres?

Samt at den har en tendens nå selv i mildvær å dette ned på veldig lavt turtall når jeg setter den i D ved kaldstart. Rett før den stopper liksom. Tenkte jeg skulle høre med de på DTE om det samtidig på fredag, men kanskje noen her kjenner til det?

Hei, min gjør mye av det samme når det kommer til kaldstart. Avhengig av hvor kjølig det er, velger bilen litt ulike tomgangsturtall rett etter oppstart. Jeg regner med dette er slik det skal være i og med at det som sagt varierer. Opplever også at den kan gå veldig langt ned på turtall så fort D aktiveres. Vet ikke om det er for å skåne converter eller annet når både olje og alt annet er nedkjølt. Har ikke tenkt over dette som en feilsituasjon men heller som en effekt av at motorstyringen leser av ulike sensorer og da aktiverer ulik programvare basert på dette.

Men si fra dersom du finner ut noe mer om dette.

• 4 months later...
Posted

Oisann. En stund siden sist jeg oppdaterte her ser jeg :)

Har skjedd litt den siste tiden da.. På både godt og vondt.

Hadde bilen på service her, hos merkeverksted. A1 service til den nette sum av 5000kr. Fant ut senere at jeg burde sjekka andre steder også.. Men men.

Det gikk nå så godt som smertefritt, men de fant alvorlig gravrust på bremserør bak, og prisen de skulle ha var så hinsides at det var uaktuelt!

Bremser som hang på bak også.

Fikk hjem bilen, og kjørt litt, så begynte ting å skje. Absfeil, cc ute av funksjon sammen med ebs/esr osv. Aktivt panser-feil. Bakluka begynte å fuske.

Reiste med bilen til et uavhengig verksted med godt rykte på seg, og fant ut at joda, ABS-ring venstre bak var defekt og måtte byttes. Håndbrekk måtte smøres opp. Feilsøkte på panseret og viste seg at jeg må bytte hele panserhengsla. Hittil kosta på 10 lapper på bilen, og fikk pris på panserhengsla og bytte av bremserør.

Syntes det var litt stiv pris så jeg ringte Auto-Benz i Brummunddal, og fikk en så lav pris at jeg måtte spørre to ganger.  :shock: :lol:

Så når lønna kommer inn i april så må jeg vel få fiksa bremserøra. Blir å kjøre opp til Brummunddal da, selv om jeg bor i Østfold. Snakk om å spare tusenlapper på det. Så det var imponerende.

Men, så begynner jo tankene å spinne litt. 270.000km har den gått nå. Det er vel fra nå og utover ting vil kunne skje med bilen? Ting som ryker, påkost osv... Eller?

Jeg er utrolig fornøyd med bilen på alle tenkelige måter! Og det sitter langt inne å skulle gjøre det, men jeg vurderer å bytte den inn til en som har gått litt mindre. Men da må jeg ut med mere penger mest sansynlig.. Noe jeg egentlig ikke har råd til det heller, billånet mitt nå er nærme smertegrensa på avdragene.

Har vurdert evt 250 eller 220, men etter å hatt en 350 så blir det bare tåpelig.. Jeg må sjekke litt, så får jeg se hva det blir.

Innspill og tips tas gjerne imot da jeg er på vei til å tenke meg inn i et hjørne...  :?

Posted

Trist lesing, men dette er nok bare starten. En bil med så mange km bak seg, vil fremover kreve mye vedlikehold. De problemene du har fortalt om, er egentlig bittesmå i det store bildet.

4Maticen eller luftfjæring som ryker, kommer nok til å ta knekken på enhver budsjett du måtte ha.

Personlig hadde jeg uten tvil solgt bilen, og kjøpt en 220 eller 250, med AMG styling og mindre kilometer, samt nyere. Nå som det ikke er avgift på effekt så er det mulig å importere en 250 til "samme" pris som en 200/220 cdi.

Gjerne uten 4Matic og luftfjæring hvis du ikke er på fjellet hver helg på vinteren.

Det er kjipt å gå ned i effekt, men bedre å ha et noenlunde forutsigbart bilhold enn en 350 som du ikke vet hvilke av varsellampene som ikke vil slå seg av når du starter bilen.

Posted

For å si noe om km på biler: Om man ser på en tenkt bil med normal til lav kjørelengde, så la oss for eksempelets skyld, si den selges for 200.000kr. Dersom man finner lik modell som er gått laaangt, så kan man kanskje få kjøpt den for 125.000 kr.

Forskjellen på disse "like" bilene er at den som har gått langt gir 75.000 disponibelt til verkstedsregninger. Det er i prinsippet den eneste forskjell på bila! Når man ser på en langmiler, er det skjelden prisforskjellen er så stor at man kan, ved hjelp av et merkeverksted, få den opp på det nivået en normal/lågmiler har

Bare min mening......

Posted

Sant at du har penger å bruke på verksted. Men er det verdt det? Nå er jo ingenting sikkert her i verden, da folk sliter med biler som har kjørt 60-70.000km også. Men en bil som har kjørt mindre har mest sannsynlig mindre slitasje på delene hvis begge er kjørt og behandlet likt. Den som har lite vil kreve mindre vedlikehold "teoretisk" sett.

Posted

Er litt det jeg også tenker.. Når det liksom har begynt litt nå, hva/når blir det neste store? Tenkte å bytte inn hos DTE igjen, iallefall høre med de igjen. Veldig fornøyd med folka der oppe så bytter gjerne bil hos de :)

Jeg vil helst ha en 350 igjen, men med mindre km.. Samtidig så er vel ikke en 250 så ille den heller.

Innerst inne vet jeg at det nok er det rette å bytte den inn, men faen jeg har ikke lyst....! :sad5:  :(

Sukk... Detta kommer til å gjøre vondt....  :sad7:

Posted

Selg den. Jeg sitter å venter på dere som er redde for utgifter skal selge, slik at prisene synker :) Jeg har en taxi 211 med 420' på tellern. Det dyreste man kan ha i følge mange. Alikevel har jeg reparert for godt under halvparten av hva verditapet på en lavmilsbil ville hatt.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk