Tmarkestad Posted November 9, 2016 Posted November 9, 2016 Hei. Har en W202 C180 som ikke gir noe utslag på motorens (kjølevæskas) temperatur. Har ohmet selve sensoren, og den virker som den skal. Har også målt spenningen som leveres til sensoren, og den var på ca. 5V. Noen her inne som har en anelse om hva grunnen er til at jeg ikke får temp på måleren? Lurer også på om signalet går rett til instrument, eller om dette brukes f.eks. i hjernen til å styre blanding o.l. Takker for alle svar Quote
Bjarte Posted November 10, 2016 Posted November 10, 2016 Glad amatør her, så jeg synser bare her. Men hvilken måler du ikke får temp på? hvilken sensor har du målt? termostaten? Trodde temp-sensor gikk mer på ute-temp - og termostaten på kjølevæsketempen. Prøvd å skifte termostat som er et svakt punkt på mercedes? byttet på begge mine (w202 og w211) Quote
Tmarkestad Posted November 11, 2016 Author Posted November 11, 2016 Jeg får ikke noe utslag på temp måler i instrumentet, altså at nåla ligger på hvileren hele tida. Målte på sensoren (NTC) som sitter bak det svarte plastdekselet helt foran på toppen. Ikke noen ekspert selv, men trodde termostaten bare justerte mengden kjølevæske som fikk sirkulere, og at selve måleren ikke hørte til der, men er ikke sikker selv. Quote
Tor Anton Posted November 11, 2016 Posted November 11, 2016 Tempføleren gir signal til hjernen og måleren. Virker motoren slik den skal(både kald og varm) så er nok det imellom motor og hjerne i orden. Da er det igjen selve viseren. Kjølesystemet er fullt av vann/kjøeveske hele tiden, termostaten stopper/åpner for sirkulasjonen Quote
Recommended Posts