crain Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 heisann, skal til å skifte ut ei utslitt styrekule/endeledd. Skifter ut hele staget med indre og ytre kule, men det jeg lurer på er om noen vet hvor mye moment det skal dras til med på disse endeleddene? Bil:300 TD S124, 1995
crain Posted November 9, 2016 Author Posted November 9, 2016 Takk for svar, ja jeg endte med sunn fornuft. Fant en eller annen plass på nett noen som nevnte 35Nm på det indre endeleddet/styrekule hvis mutteren var en M10 og 50Nm hvis den var en M12 - så, ja jeg følt meg litt fram,... virker greit, men styringen er fremdeles litt vobblete. Ytre ledd var helt gåent så det var greit å få skiftet ut, må bare få sjekket spissingen. Får lete videre etter feil/slark som får styringen eller ett av hjulene til liksom å "bikke" litt over - ser ikke ut som om det er helt åpentbart at noen av de andre leddene er gåen heller, hverken dra linken eller det andre styrestaget på andre siden ser greie ut. Styredemperen er også skiftet ut så den er det heller ikke. Da er det vel bare snekka og den -idler arm- greiene igjen, ja--bærekula kan vel også være synderen... får pønske litt videre..... Selv bruker jeg bare sund fornuft.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now