Johans Posted November 3, 2016 Posted November 3, 2016 Har en S211 320 CDI 04-modell. Lurer på om det er mulig å regulere ladespenningen via STAR.. Noen som vet? Quote
Rudi Posted November 3, 2016 Posted November 3, 2016 avhenger av hvilken BCM som sitter i bilen om den er programmerbar eller ikke. Hva som går å programmere på de man kan på vet jeg ikke. Min 05 har ikke programmerbar BCM. Quote
Bjarte Posted November 10, 2016 Posted November 10, 2016 Har du for lav ladespenning? kan øke denne - klipper fra ett gammelt inlegg her: Har du en regulator som gir for lav spenning kan du også øke denne ved å bryte jordforbindelsen (du ser lett hvor du må klippe når du har den ute) og legge inn en diode med katoden til jord, (dvs. "pila" opp fra jord). Du øker da ladespenningen med ca. 0.6 volt. Lykke til! Quote
FrodeS Posted November 10, 2016 Posted November 10, 2016 Har du for lav ladespenning? kan øke denne - klipper fra ett gammelt inlegg her: Har du en regulator som gir for lav spenning kan du også øke denne ved å bryte jordforbindelsen (du ser lett hvor du må klippe når du har den ute) og legge inn en diode med katoden til jord, (dvs. "pila" opp fra jord). Du øker da ladespenningen med ca. 0.6 volt. Lykke til! Det du klipper fra der omhandler vel neppe 211-bil? Quote
Bjarte Posted November 10, 2016 Posted November 10, 2016 Har du for lav ladespenning? kan øke denne - klipper fra ett gammelt inlegg her: Har du en regulator som gir for lav spenning kan du også øke denne ved å bryte jordforbindelsen (du ser lett hvor du må klippe når du har den ute) og legge inn en diode med katoden til jord, (dvs. "pila" opp fra jord). Du øker da ladespenningen med ca. 0.6 volt. Lykke til! Det du klipper fra der omhandler vel neppe 211-bil? Når du nevner det nå så ble jeg usikker, vart ikke nevnt i tråden - men trodde det handlet om en 211 med 90 Ah dynamo når jeg svarte her. Quote
Eirik Tømmerås Posted November 10, 2016 Posted November 10, 2016 Har 211 vært levert med så lite som 90A dynamo? Batteriet på min 220cdi er på 90Ah... Quote
Bjarte Posted November 10, 2016 Posted November 10, 2016 Har 211 vært levert med så lite som 90A dynamo? Batteriet på min 220cdi er på 90Ah... Nei, du har jo helt rett. jeg som blander batteri og dynamo kapasitet her Quote
Recommended Posts