Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei,

 

Jeg har en -05 mod C180TK+ kompressor. Motor kode M271.

 

Jeg har fått problemer med at drivreima klatrer over inn mot motor på kompressor drivhjulet.

2 av 7 spor på reima er spist opp og borte. Resten er like hele og fine.

Får endel kvining i reima p.g.a. jeg var uheldig å sølte kjølevæske på den ved bytte av termostat.

 

Hadde bilen inne på det lokale MB verkstedet og de mente at drivhjulet har løsna og sklidd ut på akslingen. (håper bilde kan sees)

Akslingen er ca 5-6mm inn fra ytterkant på drivhjulet...

Kompressor1.jpg

 

Jeg har funnet ut at jeg bare må kjøre med den gamle reima til den ryker, ev. skjære av 2 spor på den nye reima...

 

Men spørsmålet mitt er:

Finnes det noen i Norge som kan ta service på kompressoren, eller hjelpe meg å ta av og sette på igjen drivhjulet til kompressoren?

Forhåpentligvis uten å demontere hele sjiten..

 

Kompressoren funker 100% som den er!  :D

Kompressor1.thumb.jpg.f10926da777cad711efdeecde9a2fe3d.jpg

Posted

du bør ta ut kompressoren.

For å flytte hjulet må du varme det så lenge det er krympet på.

Jeg kjøpte et slik nytt en gang til ombygging av min Eaton m62,men det ble aldri noe av så lenge jeg gikk for en annen løsning

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...