Jump to content

Dødt instrumentpanel, sikring ryker konstant, kortslutning? (W124 230E 85')

Recommended Posts

Posted

Hei! Som det står i tittelen så har jeg en W124 230E 85' med manuell 4-trins girkasse hvor instrumentpanelet plutselig døde. det eneste som virker er fartsmåleren og klokken. Turteller, temp, oljetrykk, varsellamper etc er dødt. Jeg er rimelig sikker på at det er snakk om et ledningsbrudd / kortslutning, for sikring nr 5 ryker så fort jeg vrir om nøkkelen.

Jeg håper noen her på forumet med mer erfaring enn meg kan komme med forslag til hvilken ledning som kan være problemet. Det er slett ikke sikkert det er instrumentpanelet som er problemet, det kan like så gjerne være noen annet som går på samme kursen.

Noen som har opplevd lignende på en W124 før? Kan ta bilde av sikringsoversikten hvis det er til hjelp.

Posted

For det aller første, hva er sikring nummer 5? Det bør fortelle hvor feilen ligger.

Er det blitt byttet motor eller gjort noe i motorrommet?

Det virker som det er tenningsstrømmen som er problemet. Klokken har konstantstrøm å speedometeret er drevet med en vaier.

Har du sjekket kontakten på alle sikringene??

Tatt ut instrumentet å prøvd ett annet??

Sent fra min D5803 via Tapatalk