Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heisann! Prøvd å finne lignende saker rundt forbi, men ikke lykkes med det.

Feilen er: Det kan virke som at kompressoren er litt "av og på" til tider.. Noe jeg synes er litt rart siden den skal være koblet fysisk med reim? Det som sjer er at den fine "susinga" av kompressoren forsvinner, og jeg mister ish 60% av motorkrafta (kjennes det ut som). Det har ikke skjedd under kjøring, men jeg kan ha kjørt et stykke, slått av motoren, og når jeg starter den så er kompressoren "borte" så kan det gå alt fra timer til dager til uker før den "plutselig" fungerer igjen.

Sitter forresten et kleemann kit på

So.. Any ideas?!?

-Vetle (som ikke har så veldig peiling på bil)

Posted

På 203 kom det fast hjul på kompressoren (de før hadde en magnetisk clutch),men den har fremdeles en ventil som åpner og lukker ved behov. Da den går på tomgang eller kjører uten belastning på er den åpen å kjøper trykket rett tilbake til kompressoren. Tråkker du på litt så stenger spjeldet å du kjører trykk inn i motoren. Spjeldet sitter på framsiden på kompressoren, på noen sitter den i luftfilterboksen. Mulig den skal åpne/lukke da du setter på tenninga. Det ligger flere filmer på YouTube så du ser åssen den er. Blir kalt bypass valve

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Posted

Takker for svar! Tror jeg vet hvilket spjeld det er snakk om. Skal undersøke nermere, og skal gi en update hvis jeg finner ut hva problemet er