Jump to content

Noen store problemer med Mercedes-Benz E-Klasse E 240 T Avantgarde Stjv ???

Recommended Posts

Posted

Har det vært så mye problemer med 210 (unntatt rust da)?

En nabo hadde en 00 modell 240 og hørte aldri noe der i gården.

Posted

Mercedes-Benz E-Klasse E 240 T Avantgarde Stasjonsvogn 1999

Noen kjempeproblemer med denne ??

Eller er den ny nok til å ha unngått første hurven med problemer som 210'n hadde ????

Stefar hadde en 240T 2000mod, eneste problemet der var vel automaten. Den ville ikke R periodisk.

Posted

Nå som årsavgifta på dieselbiler trolig går opp til over 10.000 kr, faller litt av argumentet for å kjøre diesel bort...  Diesel er vel ca 1kr billigere pr litern enn bensin er.. og jeg kjører ikke mer enn 25000 i året... mao.. billigere for meg med bensin :-)

Samt 6'r som du sier... Kan vel hive på en turbo da.. å få 250 hester hehe

Posted

Radio, tv osv... er snakk om å øke den noe alvorlig pga partikkelforurensingen som diesel da gjør... de har oppdaget att folk nå kjøper diesel istede nemlig..

Og med den nye årsavgiften for dieselbiler som finansdep. foreslår skal tre i kraft før neste år, vil årsavgiften for dieselbiler bli på over 10.000 kr...

Og du skal kjøre VELDIG mye for å spare inn det på 1kr mindre pr liter drivstof..

Posted

Vi har en 99 200. Utrolig god bil. Madammen angrer ikke et sekund på at hun kjøpte den. Byttet noen stag og foringer rett etter at vi kjøpte den, og har gått feilfritt etter det. Nydelig bil å kjøre, min er litt mer gokart :lol:

Jeg har ingen problemer med å anbefale 210 ihvertfall...

Posted

Nå som årsavgifta på dieselbiler trolig går opp til over 10.000 kr, faller litt av argumentet for å kjøre diesel bort...  Diesel er vel ca 1kr billigere pr litern enn bensin er.. og jeg kjører ikke mer enn 25000 i året... mao.. billigere for meg med bensin :-)

Samt 6'r som du sier... Kan vel hive på en turbo da.. å få 250 hester hehe

http://www.dn.no/dnBil/article953403.ece

http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=159453

http://www.odin.no/md/norsk/aktuelt/svar_stortinget/022001-350016/dok-bn.html

Enjoy......

Posted

En ting er jeg helt sikker på når det gjelder årsavgiften: Det kommer til å bli en saus og en røre av idiotiske proporsjoner. Skal de bruke de reglene de fremsetter i noen av de artiklene så spår jeg rot, kaos og generell uvitenhet hos de innkrevende innstanser.  Og hva er galt med å beholde den årsavgiften vi har i dag som et tak og dermed redusere årsavgiften i forhold til den på "miljøvennlige" biler? Jeg er spent på hva som skjer når forslaget begynner å gå rundt til de forskjellige høringsinnstansene.

Skulle gjerne ha kjøpt en ny e-klasse som tilfredsstiller Euro 5 kravene jeg, men jeg har ikke råd til å betale 250 000 til staten i avgifter.

Posted

Enjoy var vel å ta i litt :?

var enjoy med .... blir litt oppgitt over dobbel moral og avgifts kåtheten til politikere.

Men de lever jo i en verden der alt går på definere hva som er blitt sagt og idealer.

Jeg tror nok at å skifte ut gammel bilpark kan gjøres hurtig i oppgangstider med "normal" avgiftslegging.

Når Sponheimen kommer i feit BMW med privatsjåfør til turningen med sønnen sin, og denne står og venter, kan man vel få et intrykk av at ting koster på stortinget.

En god sosialist tar buss(kolektivt) 8)

Men men, nå er dette en bilforum. Snakke o m Politikk i dette landet gir bare høyttrykk i trykkkoker'n  :)

Tilbake til topic, jeg er overasket over at de 6'er bilene her ikke bruker mer. Min 200K s210 ligger på ca 1,1 -

1,2 blandet kjøring. lang kjøring har jeg hatt den nede i 0,84 men ligger vel rundt 0,95.

Vet ikke hvor "riktig" dette er, men det er tall fra kjørecumputeren

Posted

Har målt forbruket på min E220TCDI ved fylling og funnet ut at computeren ligger ca en desiliter under hva som er aktuelt. Når computeren sier 0,6 er aktullt forbruk ca 0,7.

Posted

Har litt erfaring med 240 i C klasse. det var kun positift. Kunne kjøres helt ned i 0.75 på pen kjøring. litt mere ved blandet sellfølgelig, men helt akseptabelt. utrolig fin gange og lyd. Ikke no Racer bil, men helt grei. Noen her som har noe erfaring med forbruk i fra E 240. Vurderer en sånn selv.

Posted

Hvis alt går greit, så eier jeg en slik i løpet av uka :-)

Men Dama ser etter ny bil, vi ser etter eneboli, jeg ser etter ny bil...

Så vi får se hva som skjer først...  :-)

Fant meg en ganske pen nemlig, gått ca 100k, 99 modell, noen her som vet sånn ca hva de går for om dagen ???

Og hvor lenge varer "rustgarantien" ??? 8 år ???

Posted

En kamerat av meg har en 99 E 240 T elegance. Jeg liker motoren på den. Ikke supersprek, men mer enn rask nok og med fin lyd og gange, og etter hva jeg skjønner er ikke bensinforbruket så avskrekkende heller. Jeg kan høre litt mer med han hvis det er noe spesielt du lurer på.

• 3 weeks later...
Posted

Har litt erfaring med 240 i C klasse. det var kun positift. Kunne kjøres helt ned i 0.75 på pen kjøring. litt mere ved blandet sellfølgelig, men helt akseptabelt. utrolig fin gange og lyd. Ikke no Racer bil, men helt grei. Noen her som har noe erfaring med forbruk i fra E 240. Vurderer en sånn selv.

hei jeg har en E240.2000mod. har målt den på lang kjøring brukte 0.80.det samme sier kjørecomputeren også. selfølgelig bruker den mere på blandet kjøring. ca 1,2.men skal vi ha stor motor og v6 så koster det. ( koster og hvere kar.) :lol:
Posted

hei jeg har en E240.2000mod. har målt den på lang kjøring brukte 0.80.det samme sier kjørecomputeren også. selfølgelig bruker den mere på blandet kjøring. ca 1,2.men skal vi ha stor motor og v6 så koster det. ( koster og hvere kar.) :lol:

Takker for tilbakemelding, men jeg klinte til å kjøpte med en E320 jeg.... som du sier, skal det værra motor så skal det værra motor...

Posted

Takker for tilbakemelding, men jeg klinte til å kjøpte med en E320 jeg.... som du sier, skal det værra motor så skal det værra motor...

Joa, men du trenger ikke å skjære av deg hue bare fordi du skal stusse barten :lol:

Posted

Joa, men du trenger ikke å skjære av deg hue bare fordi du skal stusse barten :lol:

Vel, jeg er ihvertfall ikke i nærheten av 0.7 på mila :-)

Posted

1.17 så langt, men nå klarer jo ikke jeg akkurat å la være å hive gassen i bånn heller da...

Hører jo nesten bare tanken åpner seg..

Så jeg kan ikke annet enn å klage, og passe på å svinge innom shell når 95'n koster 9.62  :-)

Posted

Min siste fylling ga meg følgende forbruk... : Strekningen Stjørdal - Mosjøen - Stjørdal vinterføre... 77mil, 47,6 liter --> 0,618 ~ 0,62 l/mil   :supz:

Er jeg fornøyd med det ??.... :rock:

Bruker lada'n din så mye ???

Hva slags bil er detta på da ???

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...