ola Posted October 29, 2016 Posted October 29, 2016 Heihei! Da var det på tide å lage en liten tråd om bilen min Kjøpte meg en original w115 69`220 for ca 2 år siden. Bilen ble restaurert en gang på 80 tallet og ble så satt på lagring frem til ca 2013. Så bilen er så og si rustfri Ettersom bilen hadde stått ubrukt i over 25 år så trengte den litt jobb med motoren så fikk byttet ut diverse slanger osv. For ca 1 år siden fikk jeg et kjempebra tilbud på en 2.3L motor i tipp topp stand (takk til tommeren ) så endte opp med et aldri så lite motorbytte i bilen. Siden den gang har bilen malt som en katt, og kjørte gode 1000km på sommerferie med bilen. Da den ene fjøren var knukket, endte jeg opp med å bestille 4 nye 55mm senkefjærer Etter mye frem og tilbake med en nettbutikk ang felger, så fikk jeg endelig etter ca 1 års venting nye sommersko til bilen i mai 2016, 16X8 framme, og 16x9 bak. Ellers har jeg et problem med hovedcylinderen til clutchen. Har byttet den 2 ganger, men lekker fortsatt bremsevæske fra den, noen som har vært borti dette? Nå står bilen godt lagret for vinteren og venter på vår, hvor jeg skal ta det lille som er av rust, og få en skikkelig oppshining av krom og lakk. Mvh Ola Quote
Henning Bruun Posted October 29, 2016 Posted October 29, 2016 Vakker bil. Har lyst på en sånn selv Sent from my iPad using Tapatalk Quote
tommern57 Posted October 29, 2016 Posted October 29, 2016 Det var jaggu på tide med en tråd. Fin bil Quote
L.Teksten Posted October 30, 2016 Posted October 30, 2016 Den der var kledelig! Har vært borti at clutchpumpa på pedalen på 123'n min har ryket nå for 2 gang. Mistenker at justering til vandringen på pedalen er problemet. Muligens at den går for langt inn og ryker pakningen. Er bare en teori jeg har fått Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
ola Posted October 30, 2016 Author Posted October 30, 2016 Takker for komentarer Det var jaggu på tide med en tråd. Fin bil Bedre sent en aldri vell ? Den der var kledelig! Har vært borti at clutchpumpa på pedalen på 123'n min har ryket nå for 2 gang. Mistenker at justering til vandringen på pedalen er problemet. Muligens at den går for langt inn og ryker pakningen. Er bare en teori jeg har fått Hmm, det har jeg faktisk ikke tenkt på! Skal sjekkes ut neste gang jeg får anledning Fin bil. Jeg så den på Jærhagen 1. mai Stemmer det, sto parkert på baksiden der å gjemte den, følte den ikke var helt utstillingsklar Quote
Roger H. Posted October 30, 2016 Posted October 30, 2016 Flott farge på bilen! Fine felger også... Quote
Olaf Posted October 30, 2016 Posted October 30, 2016 Nydelig bil! Min 2¢: Jeg har vært borti at en nesten usynlig sprekk i flensen på et av bremserørene laget en lekkasje. Da røret ble skrudd av syntes ikke sprekken, men det ble tydeligvis deformert litt ved tiltrekning. Med vennlig hilsen, Olaf Quote
KjetilP Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 Pen bil. Den så veldig bra ut også med org felgene. Men bra med de nye og Quote
ola Posted November 1, 2016 Author Posted November 1, 2016 Takk takk Pen bil. Den så veldig bra ut også med org felgene. Men bra med de nye og Ble litt kjedelig med di orginale kapslene, og når bilen ble omlakkert (fra grønn til gul) på 80 tallet, så ble kapslene malt med pensel, så ser ikke så veldig bra ut Hadde kanskje vært kult med bredda stålfelger med orginal kapsler, men lommeboka har noe den sko sagt den og Nydelig bil! Min 2¢: Jeg har vært borti at en nesten usynlig sprekk i flensen på et av bremserørene laget en lekkasje. Da røret ble skrudd av syntes ikke sprekken, men det ble tydeligvis deformert litt ved tiltrekning. Med vennlig hilsen, Olaf Hmm, bytta ut slangen som går fra væskebeholderen og til cylinderen, så den er tett. Tror den lekker fra toppen, men kan jo sjekke om det kanskje er en liten sprekk i røret ut fra cylinderen. Takk for tips! Flott farge på bilen! Fine felger også... Nja, likte ikke fargen noe veldig i starten, men den har vokst på meg etterhvert Glemte forresten også å nevne at den har orginale fungerende luftdempere bak, så jeg kan heve å senke den med hjelp fra lufttrykk fra kompressor Er det noen som har tips for å fjerne gammel tectyl? Som dere ser på bildene så ble alt under chrome fangere/lister tectylert når den ble satt på lagring. Ingenting har rusta, så det funka jo forsåvidt bra, men er ikke helt sikker på hva som er best å fjerne det med uten å skade lakken? Quote
Olaf Posted November 2, 2016 Posted November 2, 2016 Gammal tectyl? Jeg tror gasolin.no hadde et middel som løste opp gammal understellsmasse, men så vidt jeg vet finnes det ingen tilbakemeldinger på det, for brukerne ble løst opp de også! Etter det jeg har hørt, er slike midler noe ordentlig dritt, og skrapejobben må gjøres uansett, for midlene virket bare som mykgjørere som gjør den lettere å skrape, gørra får du overalt på deg. Litt som gammal trebåt... Det enkleste er blåsing med tørris, helt suverent resultat. Det er en kar på Lillestrøm som driver med det, søk på nett. Jeg snakket med ham engang, og han fortalte at prosessen/utstyret krever mye strøm, så det er ikke helt billig. NB! Tørris tar lakken også... Med vennlig hilsen, Olaf Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 2, 2016 Posted November 2, 2016 Hvilken farge har den innvendig? Det kule med gule biler, er at noen hadde et kult grønt interiør. Men mange var også levert med brunt. Er kanskje brunt i din? Quote
ola Posted November 2, 2016 Author Posted November 2, 2016 Takk for tips Olaf! Hvilken farge har den innvendig? Det kule med gule biler, er at noen hadde et kult grønt interiør. Men mange var også levert med brunt. Er kanskje brunt i din? Er brunt interiør i min. Bilen var orginalt grønn Aldri sett det grønne interiøret i w114/115 Quote
Recommended Posts