C200T 4M Posted October 27, 2016 Posted October 27, 2016 Opplevde idag igjen at ESP-lyset kom på samt beskjed om at alle hjelpesystemene var ute av drift, itillegg gikk den i nødmodus i D5 med resultat at den nykket mye... Fikk ikke mer enn 1000rpm og den ville ikke gire ned. Gikk ikke å gire manuelt ned heller. Ringte kundemottak hos min forhandler og fikk beskjed om å stoppe og starte den igjen. Når eg satte den i P, var tomgangen på 1100rpm. Da var den ute av nødmodus og ESP virket igjen. Men så kom motorfeil-lampen på og motoren gikk hakkete noen sekunder. Motoren gikk deretter normalt,men motorfeil-lampen er fremdeles på hele tiden. Fikk beskjed om bare å kjøre så lenge den fungerte ok, skal på verksted med den på Mandag. Da er det en fra levandøren for Nokian dekk som selv vil måle høydekast på dekka som Dekk1 fant ut var mye høydekast på. Felg var veldig bra sa de. Men min forhandler ville ikke helt tro på det da deres dekkavbalanserings-maskin ikke ga noe utslag. Stoler med på ett dekkverksted som holder på med slikt hele tiden enn en forhandler som gjør slikt sjelden. Slik hadde eg aldri forvente meg av en 1-år gammel Mercedes....... Mandag's-bil??
Marevan Posted October 27, 2016 Posted October 27, 2016 Hva slags motor? Kmstand? Sent from my SM-G920F using Tapatalk
C200T 4M Posted October 28, 2016 Author Posted October 28, 2016 Feilen var vist dårlige kontakter i pinnene i motorstyringkontakene. Skulle bare trekke av og sette på plass igjen koblingene. Kom feilen igjen, må de sette på nye kontakter som må loddes på.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now