Jump to content

Recommended Posts

Posted

Håper jeg har kommet til rett forumside og legger her ut en liten smørbrødliste med feil i håp om at noen har funnet ut av disse feilene før og jeg da slipper å gå gjennom en hel kvern av verksteder.

Har en C200cdi (W203) 2002 mod som har sine små feil. Akkurat nå står den og blør strøm... Blir neppe å få start på den når jeg skal fra jobb, men det er det MINSTE problemet. Ganske sikker på at batteriet er ferdig.

Ser at flere har nevnt gasspådrag og minimal effekt på motoren. På min bil opplever jeg at motoren går som normalt, men at den ikke kommer høyere i turtall enn til ca 2800/3000 omdreininger. Den begynner i tillegg å skifte gir på ca samme antall omdreininger. Kick down fungerer ikke, så en forbikjøring kan bare glemmes FULLSTENDIG! Kan være heldig å stoppe/starte på nytt og alt fungerer en liten stund for så å gå tilbake til samme feil. Får ingen indikatorlys i instrumentpanelet om at noe er feil.

Nå når det begynner å dra seg mot vinter og temperaturen faller om natten opplever jeg også at bilen blir veldig tungstartet. Nye glødeplugger montert i forrige uke, så det er ikke noe galt der. Det som skjer er at motoren gløder i noen sekunder, starter greit og går i tre sekunder og så stopper den. Ved omstart må det kinnes noe veldig før motoren tar tak. Tror jeg har holdt på i noen minutter før den endelig tenner igjen. Når den endelig går så går den helt fint, ingen hakking eller unormal gange, men det blir en veldig diesellukt inne i kupeen. Har vært foran på motoren og sjekket, men kan ikke se at det lekker diesel noen plasser. Har ikke hatt av plastdekslet på toppen og sjekket rundt dysene, så det kan jo være noe der, men det blir ikke noe søl under bilen i hvert fall. Kan det her være snakk om tilførsel av diesel fra tanken og framover eller at høytrukkspumpen ikke holder på trykket? Virker ikke som om motoren får noe av leve av da motoren ikke er etter i det hele tatt, før den plutselig bare starter.

I dag da jeg skulle starte opp var det ca 10 minus ute, men både motorvarmer og batterilader hadde stått på over natten og likevel var det start, stopp og veldig med kinning før den endelig startet på nytt igjen.

Det siste av dagen i dag var at det kom opp feilmeldigng (veldig godt gjort av en bil som sjelden sier fra om at noe er feil, selv om noe er feil) i instrumentpanelet om EPC. Husker ikke alt som sto, men bilen ville på verksted eller "visit workshop". Siste regning fra verkstedet kom på 14.000,- så jeg tenkte at "Nei, du skal ikke på verksted før du nyttiggjør deg den reperasjonen du allerede har vært gjennom" (glødeplugger/termostat/dynamo).

SÅ hva i Hel.. skal man gjøre med dette? Hvor skal man begynne å lete? Mercedes = dyr bil. Dyr bil = dyre feil!

På forhånd takk for hjelp og innspill.

Posted

Mercedes = dyr bil. Dyr bil = dyre feil!

Dette gjelder bare nyere Mercedes... :D

Bortsett fra at nyere mercedes ikke er så dyre som de var, relativt til inntektene.

Men det er ikke så dyrt om man gjør det selv. Det er verkstedene og prisene hos BOS som gjør det dyrt.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk