Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som har tips om hvor jeg kan få kjøpt isofix braketter som skruves fast på veggen mellom baksetet og koffert rom til en S320CDI 2003 mod. Har søkt mang en plass uten at jeg har fått napp.

Delenummeret skal vist nok være A 220 03 87 og A 220 860 04 87 + mutter. Så det er ikke nå problem å få kjøpt det nytt, men kostet jo noen tusen.

• 4 months later...
Posted

Ja klart jeg kan det !

Først kjøpte jeg en AMG innredning til min bil fra USA, den var laget for bruk av ISOFIX (leppe nede på bakseteryggene til å løfte opp for å feste selve rammen til barnestolen).

Så kjøpte jeg fester/braket ( 2208600387 og 2208600487) for å skruve fast i bolter (ferdiglaget fra fabrikk) i veggen bak bakseteryggen ( 8mm mutter, 4 stk , 2 på hver braket). Momentet på mutrene fikk jeg hos merkeforhandler.

Selvfølgelig ut og inn montering av baksete, enkelt og greit.

Håper du forstod min forklaring ?

Posted

Går vel an å bruke vanlig interiør? Har en S i kort med vanlige seter bak og en L version med el-stoler bak... Hvilken burde jeg bruke til å montere isofix?

Hva kostet delene?

Posted

Nei, hvilke seter som passer best må du nesten finne ut av selv. Prøv å stikke handen mellom pute og rygg for å eventuelt finne om det er noen som er lettere enn det andre og komme mellom.

For jeg trur "kanskje" det kan gå, men blir sikkert å gnage på skinnet slik at det kan bli skade etter hvert.

Den jeg har er det også el-seter bak, men som sagt en leppe nede på seteryggen som løftes opp.

Kjøpte nye hos Auto Royal (for jeg har søkt og søkt men ikke funnet brukt). Tror jeg gav rundt 2500,- (pluss -minus) for begge, husker ikke sikkert.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...