SverreOlsen124 Posted October 21, 2016 Posted October 21, 2016 Hei, ny her på forumet, lest en god del og finner ikke helt likt problem. Når eg kjøpte bilen fyngerte alt fint, giret silkemykt og ingen fjusking. Steroet samt sigarett tenner og div fyngerte ikke, fant ut att det var de 2 sorte som gikk til sigarett tenneren som hadde knukket av, når eg skulle koble det opp på ny klarte pluss og jord å dulte sammen og sikringen røyk, skiftett sikringen og alt fyngerte, men bilen girer brått hardt, og fjusker til tider på spesefikt 2500 rpm og vill nesten ikke høyere før den girer ner og gir på noe voldsomt. Girer også hardt under aks. Har koblet alt ifra igjen for å se om noen endring, ingen endring. Leste om overspenningsrele, der var det en 10 amp sikkring, den var hel. Skiftet luftfilter og fjernet skumgummi dritet som smuldrett opp inni filterboksen. Noen tips? Quote
Tor Anton Posted October 22, 2016 Posted October 22, 2016 Ja du bør følge alle de tipsene du finner til motorer med k-jetronic. Tenningsdeler , luftmengdegiver, alle sjanger og gummideler +++ Ikke helt ukjent dette Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
SverreOlsen124 Posted October 23, 2016 Author Posted October 23, 2016 Ja du bør følge alle de tipsene du finner til motorer med k-jetronic. Tenningsdeler , luftmengdegiver, alle sjanger og gummideler +++ Ikke helt ukjent dette Sent fra min D5803 via Tapatalk Tusen takk for svar, fant litt brosjyre osv om k-jtronic fra bosh osv fra andre poster Men det kan komme feil på det systemet når eg holdt på med det beskrevet over? Det påvirke girkassen og? Den går helt fint ann å kjøre, barre må vær litt mer forsiktig. Skal også sjekke bensinfilteret, det er vakum i tanken så prøvd uten pakning på bensinlokket, da var det ikke vakum, men leste ogs det skulle vær vakum på ett av forumene?? Mye nytt å sette seg inn takk for alle svar Quote
Tor Anton Posted October 24, 2016 Posted October 24, 2016 er ikke tanken full blir det vakuum ja, slik på alle. vakuumfeil på kasse kan påvirke giring. OVP kan være ødelagt selv om sikringen er hel. loddingene inni relèet trenger en opplodding på de som regel. IKKE kjøp noe jalla greier på ebay. mildt sagt dårlig erfaring med de. Quote
SverreOlsen124 Posted October 24, 2016 Author Posted October 24, 2016 er ikke tanken full blir det vakuum ja, slik på alle. vakuumfeil på kasse kan påvirke giring. OVP kan være ødelagt selv om sikringen er hel. loddingene inni relèet trenger en opplodding på de som regel. IKKE kjøp noe jalla greier på ebay. mildt sagt dårlig erfaring med de. Vakum feil, får se videre, er litt fersk på mekking av bil, mest motorsykkel og land rover tidligere, land rover kvalifiserer vell mer som traktor 👍 I dag var bilen tilnærma normal når det gjelder fjusking. Girer hardt opp fra 2-3 ved pådrag, slipper en gassen rett før den girer girer den normalt å en kan gi gass igjen. Girer utenom fint både opp og ned. Skal skifte bensinfilteret, barre for å ha gjort det, bilen hadde stått i nesten i 2 år når eg kjøpte den men dokumentasjon på full service før den ble satt bort følgte med, så er byttet for ikke lenge si. Quote
Recommended Posts