Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som har tips om noen som selger gode convertere til en 04 e320cdi?

Har funne noen i usa, der ligger de på ca 5000 med frakt.

Dette er fra kjente firma innen motorsport.

Noen som kan sjekke i wis om det står nå om stallspeed rpm på den orginale converteren?

Vurdere å gå litt opp på stallspeedn, da hybrid turboen jeg bruker er for liten og skal bli byttet ut med en større.

Sent fra min SM-G928F via Tapatalk

Posted

Trur ikke sånne ting som stallspeed er oppført i systemet.

Viktig å huske at stallspeed er ikke et statisk tall. Stallspeed er et produkt av design, diameter og påført moment.

Det vi si at en spesifikk converter vil ha høyere stallspeed på en motor med mer moment. Så det vil igjen si at en converter fra en motor med mindre moment vil generelt gi høyere stallspeed i din motor. Husk også at høyere stallspeed vil gi mer varmeutvikling.

Posted

Okei. Trudde det var å oppdrive i wis.

Ja er fullt klar over hvordan den fungerer😊

Posted

Skal ikke si det ikke finnes, men jeg har ikke sett det. Syns egentlig wis er litt mangelfull på sånne ting som specs.

Man kan jo måle stallspeed sjøl. Om man står på bremsen i førstegear og gir bånngass, er det du klarer å få i turtall, stallspeed. Men bare vær klar over at all effekt i motoren blir omsatt i varme, så det er snakk om å gjøre ting så kort tid som mulig

Posted

Ja har prøvd den måten du forteller, prøvde den for en stund siden.

Fant da ut at stallspeed er rundt 2200 2300rpm. Noe jeg mener å ha lest på nettet.

Men er jo litt tragiskt at disse tingene er å finne i wis.

Men ender vell opp å kjøpe ny oss florida torque converter, har en converter fra de på min superturbodiesel coupe.

Posted

Endte opp å bestille en custom converter fra florida torque converter.

Pris ferdig levert norge ca 6500,- dette er med regna norsk mva.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...