Jump to content

Recommended Posts

Posted

Oj, det er et stort spørsmål. Her er hva jeg hadde gjort :

 

Nr1. Ta med feilkodeleser. Det kan være mye du ikke ser.

 

Nr2.  Girkasse : den skal gire pent! Nykker eller vibrerer det så er noe galt(og dyrt). Girskiftene merker du når den er i orden, men de skal ikke slå eller banke.

 

Ellers det vanlige:

Bremser og understell. Det kommer ingen ulyder fra en 211 som er i orden.

 

Løft av plastdeksel over motor og se at det ikke er lekkasje rundt dyser.

 

Se rundt motor at det ikke er annen oljelekkasje.

 

Og husk å teste ALLE knapper!

 

Det er det jeg kommer på i farten.

 

 

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 

 

Posted

Hei, takk for gode råd! Har ikke kodeleser, men jeg kan undersøke de andre punktene. Er det enkelt kjede på disse? Er vanlige fjærer å foretrekke framfor luftfjærer?

 

Mvh Sverre

Posted

Kodeleser koster minimalt på ebay, får de rimelig på biltema også tror jeg. Du sparer fort 30-40tusen kr om du er heldig/uheldige.

 

Jeg er for luft, andre er mot. Prøv forskjellen :) men luft er dyrere når det går i stykker.

 

 

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 

 

Posted

Test klimaanleggets funksjon også, både med og uten aircondition.

 

Ellers er mye bra nevn av overnevnte. Hør om turbo er i orden. Sjekk oljeinvervaller.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...