SverreN Posted October 20, 2016 Posted October 20, 2016 Hei, kjenner ikke 211 første generasjon. Hva bør jeg sjekke ved prøvekjøring? Mvh Sverre
Marevan Posted October 20, 2016 Posted October 20, 2016 Oj, det er et stort spørsmål. Her er hva jeg hadde gjort : Nr1. Ta med feilkodeleser. Det kan være mye du ikke ser. Nr2. Girkasse : den skal gire pent! Nykker eller vibrerer det så er noe galt(og dyrt). Girskiftene merker du når den er i orden, men de skal ikke slå eller banke. Ellers det vanlige: Bremser og understell. Det kommer ingen ulyder fra en 211 som er i orden. Løft av plastdeksel over motor og se at det ikke er lekkasje rundt dyser. Se rundt motor at det ikke er annen oljelekkasje. Og husk å teste ALLE knapper! Det er det jeg kommer på i farten. Sent from my SM-G920F using Tapatalk
SverreN Posted October 20, 2016 Author Posted October 20, 2016 Hei, takk for gode råd! Har ikke kodeleser, men jeg kan undersøke de andre punktene. Er det enkelt kjede på disse? Er vanlige fjærer å foretrekke framfor luftfjærer? Mvh Sverre
Marevan Posted October 20, 2016 Posted October 20, 2016 Kodeleser koster minimalt på ebay, får de rimelig på biltema også tror jeg. Du sparer fort 30-40tusen kr om du er heldig/uheldige. Jeg er for luft, andre er mot. Prøv forskjellen men luft er dyrere når det går i stykker. Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Classic Posted October 20, 2016 Posted October 20, 2016 Test klimaanleggets funksjon også, både med og uten aircondition. Ellers er mye bra nevn av overnevnte. Hør om turbo er i orden. Sjekk oljeinvervaller.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now