augu Posted October 19, 2016 Posted October 19, 2016 Som topic sier. Har en 04 211 med command ntg1. Ønsker dab, Kriteriene er at det skal være skjult å betjenes med orginal spiller. Noen som har noe å annbefale? Sent fra min SM-G928F via Tapatalk Quote
Lassen Posted October 20, 2016 Posted October 20, 2016 Dension Gateway 500S med DAB modul er en som simulere cd skifter og da kan du styre den i fra comanden. Har ikke prøvd det sjøl, men var det jeg hadde tenkt til å installere i min W211 før jeg solgte den. Link: http://shop.dension.com/en/gateway-500s-bt-with-dab-g-bundle Quote
Eirik Tømmerås Posted October 20, 2016 Posted October 20, 2016 MediaDAB! Helt skjult montering og betjenes fra rattet. Informasjonen(kanal, musikk osv.) kommer opp i displayet i speedometeret. "Bakdelen"??? må være at det ikke kan skiftes kanaler fra spilleren, kun fra rattet. Det har ikke vært noen bakdel for meg hvertfall. Har en sånn og er kjempefornøyd, vel og merke etter at jeg byttet ut den medfølgende glassantennen til en magnetfotantenne. Quote
augu Posted October 20, 2016 Author Posted October 20, 2016 Har sett denne dension saken, men syns den.var litt dyrere enn det jeg ville betale. Da jeg aldri bruker radio, men vill ha muligeten visst det sku være😊 Hva koster media dab? Enkel montering? Sent fra min SM-G928F via Tapatalk Quote
Eirik Tømmerås Posted October 21, 2016 Posted October 21, 2016 Hvis du ikke er interessert i å bruke penger på skikkelig radio er nok ikke mediaDAB noe for deg. Koster vel rundt 4000,- nå. Edit: Når jeg får tenkt meg om så er det vel rundt 3000,- de koster nå. Jeg betalte 2500,- for 4 år siden. Quote
augu Posted October 21, 2016 Author Posted October 21, 2016 Okei. Ja det er litt i overkant ja! Har enda ikke lyttet på radio i bilen, vi får se hvs det blir jeg velger. Men den skal være skjult. Sent fra min SM-G928F via Tapatalk Quote
1983 Posted January 7, 2017 Posted January 7, 2017 Slenger meg på denne. Jeg skulle gjerne hatt et skjult dab adapter til min command (2005mod s211) så det er vel en NTG1? Finnes det alternativer som ikke koster skjorta og litt til ? Quote
Hatlebakk Posted January 13, 2017 Posted January 13, 2017 Jeg sitter å ser litt på AutoDAB og MediaDAB sine integrerte dab moduler. Begge virker gangske like i virkemåte, men noen som har erfaringer med disse ? - Skrues DAB modulen seg på automatisk, eller må man skru den på selv hver gang bilen startes ? - Hvordan er det å bla i de andre menyene til bilen når DAB modulen har tatt ibruk 2 av knappene på rattet ? må man da skru av DAB modulen hver gang man skal bla i menyen til bilen ? Quote
Eirik Tømmerås Posted January 14, 2017 Posted January 14, 2017 MediaDAB skrur seg på selv hvis headuniten står på, dette styres av canbus. Ang. menyer så blar du frem på normal måte til Audio osv. MediaDAB legger ikke beslag på noe. Ser at MediaDAB enda ikke er plug and play og det har vel med det store antallet av headuniter som ble levert til E mellom 2002-2009 å gjøre. Men har man ikke ti tommeltotter og ikke er redd for strøm/datakabler så følger det med et lett forståelig koblingsskjema. Jeg koblet dette opp enkelt. Quote
1983 Posted January 21, 2017 Posted January 21, 2017 Det er mulig jeg er helt fjern, men kan noen legge ved en link til noen som passer min e klasse med comand fra 2005 ? Quote
RobertKS Posted July 21, 2017 Posted July 21, 2017 Eg bumper opp denne. Har installert MediaDab i min S211 med HK og alt fungerer må etterhvert. Meeeen, eg får ikke frem noe mer tekst enn "mediadab" i displayet mitt. Noe eg ggjør feile ller ikke har tenkt på? Litt kjedelig å ikke vite hvilken kanal eg hører på.... Quote
Rudi Posted July 21, 2017 Posted July 21, 2017 Dension gir jeg tommel ned til. Brukte 40 sek på å bytte kanal i glk2015 mod. Da tilkoblet med usb Quote
Eirik Tømmerås Posted July 23, 2017 Posted July 23, 2017 Eg bumper opp denne. Har installert MediaDab i min S211 med HK og alt fungerer må etterhvert. Meeeen, eg får ikke frem noe mer tekst enn "mediadab" i displayet mitt. Noe eg ggjør feile ller ikke har tenkt på? Litt kjedelig å ikke vite hvilken kanal eg hører på.... Jeg satte i en Comand NTG 2.5 i min 211, og monterte MediaDAB og jeg fikk alle opplysningene både i headuniten og i instr.panelet. Eneste som ikke kommer opp er navi detaljene i instr.panelet, dette må kodes inn. Quote
Recommended Posts