espenmal09 Posted October 19, 2016 Posted October 19, 2016 Jeg har aldri opplevd å ha vansker med å peile olje. På min 124 250D går det fint. Men på min 124 E220 1996 får jeg ikke konstant avlesning. Jeg gjør slik: Venter noen minutter etter å ha skrudd av bilen (driftsvarm) Drar ut pinnen, tørker av Stikker den inn, drar den opp etter 4-5 sekunder Dette gjorde jeg 4-5 ganger med nivå midt mellom min/max som resultat. Men så, den femte gangen spratt nivået opp til maxmerket. Og det ble værende der resten av målingene. Er det mulig at jeg dro litt fort opp den femte gangen og at et sug ble dannet?? Prøvde å ta av oljepåfyllingslokket, men fortsatt ligger nivået på max. Har noen opplevd lignende? Noen råd? Quote
Marevan Posted October 20, 2016 Posted October 20, 2016 Kanskje det ikke hadde rent helt tilbake alt sammen de første gangene? Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
Tor Anton Posted October 21, 2016 Posted October 21, 2016 tar du opp peilepinnen å tørker av den, putter den ned teller 3 å tar den opp er du nok innafor. om det er +-noen dråper er ikke noe å bry seg om. Quote
Recommended Posts