Jump to content

Rust på W210, igjen.

Recommended Posts

Posted

Det er mange temaer om dette her ute, men jeg finner ingen på rust under bilen  :(

Min W210 kom akkurat tilbake fra BOS etter rust rep for andre gang.....

Første gang for ca 2 år siden, da de byttet dører etter mye krangling, men ikke baklokket da det kunne repareres.

Nå i Dec. byttet de bakluke, panser, forskjermer, reparerete bakskjermer og bakkant taket på min STV.

De anbefalte full Tectyl for å prøve å redde bilen.

MEN

Han som skulle ta tecktyl, nektet å legge dette utenpå all rusta under der :shock:

Heldigvis.

Han mener at bilen må sandblåses og lakkeres på nytt, han hadde bilen opp på bukk, og bilen så bra ut, helt til han begynte å plukke på det laget MB har under der, han tok det av og under der, masse rust......

dette er 2000 modell, alle servicer hos MB verksted osv. Men gått 230 000km.

Hva nå.... trenger råd fra dere, noen som har opplevd det samme?

Posted

Yepp, RUST OG RUST OG RUST, overalt, alt fra små overflate prikker til skellig rust.

Klarte ikke å opploade noe bilde. Skal til BOS på Tirsdag neste uke, og det blir spennede!!! De på skade på Ensjø sa at de hadde "aldri" hørt om slikt før...... Men den har jeg hørt før.  Jeg har fått vite at ML og A klasse fra rundt 2000 er håpløse under.

Posted

Importbil?

De som er "norske" har vel ikke dette problemet da BOS sørget for en egen rustbehandling før utlevering kunde....?

Posted

Min har jeg hentet i Tyskland. Men i følge de jeg har snakket med hittil så imoprtbehandlet ikke BOS sine MB sentralt ihvertfall, så mulig enkelte forhandlere tilbydde dette som en "service"  eller ekstra tips til sine kjøpere. Tyskerene tror ikke noe særlig på Tectyl, da de har sine egene stoffer. Det som skremmer meg er at den behandlingen som er der er det rust under  :shock:

Anbfealer de som har mulghet til å løfte bilen sin, og sjekke nøye, spesielt rundt der gummipropper sitter, prøv å skrape belegget bor med en skrutrekker, men ha artikler klar for å etterbehandle området om tinge begynner å løstne.

Mitt sjokk er jo at BOS har tatt servicer på bilen i 3 år i Norge, og i tyskland har Daimler hatt service på den 3 år før det. DVS alltid fulgt opp, men aldri et ord om rust, og at den bør etterbehandles.

Dette er vel et punkt på sjekklista deres på service, sjekk understells behandling, og etterbehandle lokalt om nødvendig, eller ihertfall gi kunden beskjed om at noe begynner å røre seg under der...

Men min skal pers med eller uten BOS, demontere, sandblåse, lokalbehandle med etch primer hele understell, deretter rett til tectyl verksted. (men først må sommer komme 8), så fuktig som alt er nå, så ruster alt)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...