Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har en venn som har en 1999 ML, og den har vært et mareritt - mye grunnet dårlig byggekvalitet. Jeg har forstått det slik at denne er bygget i USA.

Jeg kom i snakk med en som fortalte meg at enkelte ML ble bygget i Østerrike, og at disse var satt sammen langt bedre.

Er det noen som vet hvordan man kan finne ut om bilen er bygget i USA eller Østerrike. Går det på spesielle årsmodeller eller spesielle motoriseringer? Ble f.eks AMG eller ML500 versjoner bygget i Østerrike (som han trodde men ikke visste sikkert).

På forhånd takk for svar.

Posted

Vet ikke hvordan det er på '99 ML, men både på min '07 E320 og nå '09 GL så er det et ned mot kanalen når man åpner høyre framdør hvor det står chassisnummer, vekter og hvor den er laget.

På E-klassen så sto det "Made in Germany" og på GL'en så står det "Made in USA".

Men jeg vet ikke om dette er noe som stemmer for W163.

Posted

For a short time, between 1999 and 2002, the M-Class was also built by Magna Steyr in Graz, Austria, for the European market, before all the production moved to the U.S. plant near Vance, Alabama. From late 2012, the M-Class was also assembled at new plants in India and Indonesia.

Posted

Det er ikke verre enn å se på chassisnummeret og se hvor den er produsert. Det er den åttende bokstav/nummer på det europeiske nummersystemet. Om det er det samma på det amerikanske, vet jeg ikke, men de har nok et lignende system i det minste.

Posted

Det er ikke verre enn å se på chassisnummeret og se hvor den er produsert. Det er den åttende bokstav/nummer på det europeiske nummersystemet. Om det er det samma på det amerikanske, vet jeg ikke, men de har nok et lignende system i det minste.

Jeg har vurdert på to biler. I følge eierene er det åttende sifferet 1 på den ene bilen og 7 på den andre. Hva forteller det deg?

Beklager hvis jeg er tjukk i huet her...

Posted

Jeg trur at produksjonssted skal være en bokstav. Kikk litt her godt nede på sia: http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=48956.0

Takk, det var nyttig. Da fant jeg ut at begge er produsert i USA. Den ene er en 2002 modell, og den andre en 2003 modell. Er det slik at ML etter facelift ble vesentlig bedre enn pre-facelift, eller er dette fortsatt biler en bør holde seg unna?

Posted

Jeg vet ikke så mye om ML, men generelt for MB er at en risig eksemplar blir fort dyr. Over hele linja er vel det beste valget den fineste og mest velholdte bilen du har råd til som vil være det beste kjøpet.

Jeg ville f.eks heller hatt en strøken 210 over en sliten 211 på tross av at de fleste her er mindre kritiske til en 211 enn en 210.

Jeg hadde kjøpt hvilken som helst ML om jeg fant en som var fin og velholdt nok

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...