Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har nettopp kjøpt meg en brukt E220 CDI- T (212K): Har kjørt den ca 1000 km siden jeg kjøpte den. Parkerte bilen for noen kvelder siden

men morningen etter ville den ikke starte. Strøm i massevis men den ville ikke slå inn når nøkkelen ble vridd til posisjon 3. Vet ikke hva det er?

Noen som vet hva det dreier seg om? Lurer på hvor Diagnosekontakten sitter på denne modellen, og hvilken type kontakt?

Posted

Det var mer vanlig på 211 at tenningslåsen ga opp. Riktig nok har jeg byttet tenningslås på min bil med nøyaktig samme symptom. "Klikke" lyden når jeg satt inn nøkkelen var borte, men fikk vridd rundt nøkkel, men ingen start. Alt av lys, lamper, stereo etc. fungerte.

Tenningslåsen er litt knot og få utbedret, og koster mye kroner.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Posted

like "vanlig" på alle modeller med elektroniks nøkkel virker det som... eller "uvanlig" om man vil... Det skjer... 202, 203, 211, 210, 212 osv osv... diagnosekontakta sitter under dash førerside.

Posted

har dette problemet på min 210 220d 1997 innimellom, men har ikke elektronisk nøkkel det er bare å prøve flere ganger og vri lit på rate så får jeg start.

Det går bare til det er full stopp, og så koster det mye istedenfor 150kr. Se på nettbutikkene for pris på ny sylinder, og youtube for hvordan man bytter :)

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Posted

Takker for alle opplysninger og råd så langt.

Jeg fant diagnosekontakten og scannet den for feil, følgende feil dukket opp:

1. EZS-Electronic ignition lock (Fault 2). 

2. SRS-Supplemental restraint system (Fault 1)

3. OCP-Overhead control panel (N70) (Fault 6)

4. DCU-LF-Left front door (Fault 1 (2) )

Får også feilmelding på displayet: Active bonnet malfinction. See Owner's Manual

Jeg bor på vestlandet (Nordfjordeid) og har dårlig erfaring med Bertilosten (Bertil O'Steen), dyrt og dårlig kompetanse.

Ønsker anbefalinger av verksteder med god kompetanse og vettige priser.